Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 168
Status
Stängd för vidare inlägg.
Låg i halvdvala o tyckte det var ganska mysigt även om jag inte kunde sova. Plötsligt har jag en hässjande hund, darrande som ett asplöv i famnen. :rage: fast det är ju bättre att han söker sig till mig än att han försöker gräva sig ut genom golvet.

I gar nar jag var vid floden sa hundarna kunde simma kom nagra skolklasser gaende igenom skogen som ar en "Oregon park" med typisk fauna och flora. Medan lararna hade en ranger med som berattade om skogen och floden och dess samarbete (medan barnen fragade mig om hundarna:angel:) Var tva andra klasser ute och rodde i stora batar, sadana dar 30 pers ror.
Jag lyssnade medan rangern dar ocksa talade om skogen's och floden's "samarbete" medan jag funderade pa varfor inte lansstyrelsens "experter" tar med skolklasser ut och visar och berattar VARFOR det ar sa viktigt att halla balansen mellan naturens alla element. Eller gor de det kanske?
Barnen (10-12 ar ungefar) hade stort kul och kunde ga hem och beratta massor for foraldrarna. Det ar verkligen en aspect av att vara larare jag saknar.

Dags att gå upp. T väckte mig även idag men han var tvungen att gå in och börja jobba nu. Det är kanske tur att vi båda jobbar mobillöst ;)

Provtagen, duschad och hungrig men det är en timme till frukost. Och när läkarna hinner titta på provsvaren vete katten.
Jag vill UT härifrån. Sjukhus är det långtråkigaste som finns. Och jag är ju inte ens sjuk.

De är aptråkiga :wtf: Speciellt om man river sönder kärlen hela tiden bara man tittar på nålen=kan inte ens läsa en bok vettigt. Det blir inte bättre av att man ville slå ihjäl halva personalen heller pga hur de behandlade min rumsgranne. Det var något av det vidrigaste jag varit med om.

Jag skrev ut mig själv efter en vecka ("jag ska jobba") :D

Annie stod i lilla lösdriften och vägrade röra sig. Blev orolig för kolik (grannen blev av med en av sina hästar för några veckor sen i just kolik) och gick ut en sväng med henne. Upptäckte att det är knotten som tär hysteriskt på henne. Hittade ett gammalt flugtäcke som passar sådär och öppnade till stallet så att hästarna kan gå in och lägga sig i boxarna om de vill.
Nu ska jag leta reda på ett HW-flugtäcke att beställa till henne, det är de enda täckena som sitter bra.

Kan tipsa om Wilmas djungelolja mot knotten. Det använde jag till min häst med knottalergi. Finns att köpa på nätet. Bara att googla på namnet så kommer sidan upp. Googla på wilma naturprodukter.

Funkade bra mot broms med!

Fiskmåsjävlar... :meh::arghh:

När man äntligen kan få ta sovmorgon så blir man väckt av massa skränande. Blöh! :wtf:

Fiskmåsjävlar... :meh::arghh:

När man äntligen kan få ta sovmorgon så blir man väckt av massa skränande. Blöh! :wtf:
Jag är en sån där lättväckt person som hatar att bli väckt oavsett vad det är men just att bli väckt av måsarnas skriande är helt underbart för för det påminner så starkt om somrarna när jag var liten :p

Svalt nästan kallt ute och regnet hänger i luften. Har dock ingen aning om det ska regna för jag har inte kollat nån app än :cautious:
Kaffe intas och snart dax för en promenad med vovvan i skogen. Ska försöka hinna med lite "att göra" innan jobbet vid lunch och hoppas att skatteåterbäringen trillar in snart....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka