Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver du under egen uppsägning istället för att bli uppsagd innebär det karens från a-kassa. Oftast ett dåligt beslut.

Det är jag fullt medveten om :)

Problemet jag har är att de vill att jag jobbar kvar provanställningen ut och jag vill komma hem. Flyttade tre och en halv timme hemifrån för detta jobbet, bor ensam på 16 kvadrat istället för i min fina lägenhet med min sambo och sen har ju chefen inte varit så snäll mot mig psykiskt så jag vill komma hem i förtid. Det är det vi försökt förhandla om nu.

De vill alltså inte att jag ska gå på dagen, utan jobba så mycket och så länge som möjligt.

Kollegan till mig opererade knät och var förkyld men läkarna sa det var ingen fara så länge han inte hade feber men å andra sidan blev han inte sövd !
De ska ta bort polyperna så det ska in i näsan och gröta ;) Men hon verkar piggare nu på efm så jag tror att det är lugnt, förhoppningsvis ska hon slippa en hel del av sina ständiga förkylningar nu! :D

Grekiska för mig. Ytterligare ett ämne där man har noll koll.

Jag kan avslöja att jag verkligen inte kan den där formeln i huvudet! :rofl:

Det är enormt många mineral att hålla reda på, huvudsaken är att man har koll på de vanligaste ute i fält och kan så mycket att man ser när något sticker ut (för då är det ofta av intresse för mig). Många av de riktigt exotiska mineralen har man inte en suck att identifiera i fält.

Sedan är det som med allt annat, övning ger färdighet. Jag ser saker mycket lättare och snabbare nu än när jag började jobba. Har man varit i samma område blir det också lättare, även om det är samma typ av berg på olika ställen så finns det alltid mindre variationer.

Väntar på ett sms jag måste besvara, sen får det bli en vända i duschen, kom på att jag får hem hantverkare tidigt imorgon och om han ser lika trevlig ut som han lät så vill jag inte skrämma mer slag på han än nödvändigt.

Känns som det är dax att sova Har lyckats lyfta ut en låda med sprängämne från bilen på 25kg och tog den med vriden kropp och det brände till i ryggen så det är bara att leta efter pillerburken igen .Tur man är ledig i morgon !

På Å gymmet och svettas. Dessförinnan har jag jobbat, satt igång tvättmaskinen och diskmaskinen, ridit ut i kolsvarta skogen och trimmat ena ponnyns man.
Efter gymmet ska jag plocka ur de ovannämnda maskinerna, tvätta håret, äta kvällsmat och ladda inför morgondagens intervju.

Har äntligen varit hemma en vardagskväll och suttit i soffan hela jäkla kvällen. Så skönt! :up:
Förutom att jag sitter och har ångest över smågrejer då. :banghead:

Ätit god sallad, släppt in ett gäng hästar och tog sen en varm dusch.
Betalat några viktiga räkningar ( :bow: ) , resten får vänta till i morgon och längtar efter sängen men först ska jag vara en snäll matte :idea: :angel: och sticka ner ett avmaskningspiller i halsen på mina söta små katter och snälla vovva :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 833
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 373
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 365
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka