Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt. Jag hade aldrig godkänt att bara få potatisbullar och hade också svarat att jag inte är kanin. Kostcirkeln gäller även för veganer och vegetarianer. Jobbar man med mat är det anmärkningsvärt att inte ha den kunskapen.

Inte alls nödvändigt. Det går bra med bönor och ärtor också. Är man inte helt vegan så kan det också gå bra med mjölkprodukter och ägg.

Fast ett bra salladsbord brukar ju ofta innehålla någon typ av bönor, groddar mm
Vad tycker du man skulle serverat i stället för potatisbullarna?

Ligger på soffan med A . Boendestödet kommer snart, då måste jag rycka upp mig, skulle kunna ligga här hela kvällen annars...

Jag upphör aldrig att förvånas. Vi serverar potatisbullar idag. Med bacon vid sidan (kyckling som fläskfritt alternativ). En av våra (vuxna) vegetarianer kommer och frågar efter vegetarisk mat. Påpekar att potatisbullar är vegetariska. Men hon säger att det räcker inte. Säger då att det finns massor av olika sallad. (Vår salladsbuffé är toppen)

- Jag är ingen kanin! blir då svaret. O_o

Jag står här som en fågelholk. Om man inte äter grönsaker, varför blir man vegetarian? Och vad förväntar man sig att få för mat? :confused:
Alltså om ert ställe det enda den personen äter på den dagen så kan jag förstå det men potatisbullar måste ju kunna funka tillfälligt.
Men har ni vegetarianer som äter där regelbundet måste man nog erbjuda nåt mer än sallad.
Som sagt det finns ganska mycket alternativ som inte är sallad.
Själv älskar jag potatisbullar med lingon men andra kanske inte gör det eller vill ha annat till.

Precis hemkommen från en intensiv skoldag. Var hemma en sväng på lunchen för att kolla till katten också, vilket innebar att jag fick slänga i mig lunchen (och därför inte lyckades få ner en hel portion) trots att jag gick lite tidigare från förmiddagslektionen.
Men nu är jag hemma, och nästa tillfälle i skolan är inte förrän måndag eftermiddag. Sen är det bara två heldagar + nån liten till snutt på plats där innan det är dags för praktik :bump:.

Fast ett bra salladsbord brukar ju ofta innehålla någon typ av bönor, groddar mm
Vad tycker du man skulle serverat i stället för potatisbullarna?

Jag är inte kock, men äter mycket vegetariskt själv och får i mig allsidig näring. Potatisbullarna hade ju inte behövt ersättas men vad man äter till dem vet ju inte jag :confused: . De hör inte till mina matrutiner att äta dessa så jag har inte tänkt tanken. En som jobbar med mat ska ju däremot kunna komponera rätter som passar vegetarianer/veganer. Eller diverse allergiker med för den delen.

Veckohandlat för andra dagen i följd (pga ren glömska) och har totalt spräckt min veckobudget. Därav att man inte ska gå flera gånger till affären. Men nu har jag mat en tid framåt. Ska göra både korv stroganoff och dillkött och frysa in. Har redan tre lådor köttfärssås. Gurka för koreansk bulgogi - redan nerfryst entrecote. Borde egentligen köpt högrev men jaja, extrapris. Har iofs köpt många basvaror, mjöl, socker, en stor burk oliver! flera mozzarella bollar som ska in i frysen, burk med tomatpuré flaska vinäger mm. En myckenhet potatis, lök och 2 kg ris vanligt ris. Nu ska jag bara hitta mina förvaringsburkar, annars blir det fryspåsar. Jag har mer än 20 kg medium grain (sushi, japanskt) ris och marinad på burk.

Om man gillar koreansk/asiatisk mat kan jag verkligen rekommendera att köpa arirangs sås (ligger på Luntmakargatan nära hötorget). Vansinnigt god och kan användas som smaksättning och marinad om man vill.

Nu blir det billighetsveckor i november utan att behöva äta linser (som jag tyvärr inte gillar). :meh:

Visst vill ni se partykatten med partytratten?
(fick tejpa på lite extra plast för att hon inte skulle komma åt svansen)

partytratten.jpg

Jag upphör aldrig att förvånas. Vi serverar potatisbullar idag. Med bacon vid sidan (kyckling som fläskfritt alternativ). En av våra (vuxna) vegetarianer kommer och frågar efter vegetarisk mat. Påpekar att potatisbullar är vegetariska. Men hon säger att det räcker inte. Säger då att det finns massor av olika sallad. (Vår salladsbuffé är toppen)

- Jag är ingen kanin! blir då svaret. O_o

Jag står här som en fågelholk. Om man inte äter grönsaker, varför blir man vegetarian? Och vad förväntar man sig att få för mat? :confused:
Ptja, jobbar du på restaurang av något slag så bör det ju vara enkelt för dig att svänga ihop en vegetarisk, riktig maträtt.

Usch, alldeles tomt här hemma. Vovven är lämnad på pensionat, och nu märker man hur mycket plats han tar, mitt lilla hjärta.
Nu är det råplugg, 6-800 ord ska skrivas, för imorgon åker vi till Finland och då tänker jag inte ägna en endaste tanke åt plugget:D

Äsch! Hampus Lindholm skrev på för 5.25 x 6 år, varför offer sheetade inte Ken Holland honom? Hampus är värd mer än 1, 2, 3 draftpick. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 833
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 370
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 365
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka