Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är jag alltid trött vid fel tidpunkter? Har längtat efter min säng i en timma nu och bara vet att när klockan slår (mer rimliga) 22 så är jag pigg igen :cautious:

Låter inte som speciellt bra djurägare enligt min åsikt.
Nästan så man kan gissa att såna personer planerar resor och djurvakt lika illa :banghead:
Möjligt att jag är elak nu men haft det för nära mig för att tycka att det är okej att riskera djurens välmående för man inte kan se till saker i tid för hoppsan vad saker kan komma snabbt och oplanerat med och vad gör man då tro när akut backup säger ifrån för dem ledsnat av onödiga anledningar tidigare?
Det är bra att veta någon dag i förväg så man hinner planera .Tänk om man är bortrest och inte kan ställa upp på 1.5 timme.Då blir det jobbigt för henne att rulla upp balarna själv på en släpvagn .Var en annan tjej åxo som var lika .Jag blev sjuk och hamnade på sjukhus och just blev upprullad från akuten då ringde telefonen .Du jag skulle vilja ha hösilage .Jag frågade om det kunde vänta någon dag då jag var upptagen .Nej jag har slut så jag måste ha nu sa hon så det var att ringa kompissar och försöka få någon vänlig själ att åka hem till mig och lasta .hon gjorde lika fler gånger som då det var -30 ute och jag var inte sugen att riva igång traktorn i den kylan men fick köra den på tomgång i en timme för att få växellådan och bakaxeln varm så hydralen fungerade .Det kunde blivit dyra balar !

@grodan21 Utan det skulle jag inte överleva morgonen, bara gå och lägga mig igen.

Får jag i mig en liten burk, ibland halv, så går dagen helt ok.

Klarar inte kaffe, FY :yuck:

Sitter och väntar på att klockan ska bli runt midnatt. Jag får 6 h inatt men jag är så himla slut. Jag har grinat halva dagen idag för att jag är så slut så personalen lät mig faktiskt sova trots att det inte var meningen. Men kan man inte bara spola fram 3 timmar? Jag blir så less!

@skerper man blir så trött på folk :banghead:

@cili Härligt!:banana: (jag är inte förvånad det minsta)
Dags att deala lön, villkor och fundera över vilken som är roligast och ger mest utveckling med andra ord. Angenäma små bekymmer såna situationer :D
Min lösning blev: lägre tjänstgöringsgrad, mer utveckling och trevligt ställe och blandat med bra och mindre bra kollegor men suverän chef.

Stället som får dig vinner även om du är dyr, den anställningen kan inte vara så lätt att ångra när det är en stjärna det handlar om :love:

Sitter och väntar på att klockan ska bli runt midnatt. Jag får 6 h inatt men jag är så himla slut. Jag har grinat halva dagen idag för att jag är så slut så personalen lät mig faktiskt sova trots att det inte var meningen. Men kan man inte bara spola fram 3 timmar? Jag blir så less!

Jag hade grinat ett år efter din pärs. Jag hade aldrig orkat gå igenom det du gör.

Stå ut :heart

Vill du netflix? Du kan låna mitt konto om du inte har något.

:heart :heart

Klart ni kommer att få bud. Det är bostadsbrist i typ hela Sverige!! :D

Hoppas det! Allra längst ute i förrorten är inte penningstinna människors förstahandsalternativ! Vi har iallafall fått ett bud men mäklaren förväntar sig att budgivningen kommer igång imorgon. Elva intressenter finns på listan. Jag vet inte om det är bra eller dåligt eller normalt för området.

Jag hade grinat ett år efter din pärs. Jag hade aldrig orkat gå igenom det du gör.

Stå ut :heart

Vill du netflix? Du kan låna mitt konto om du inte har något.
Jag har netflix men jag somnar sittande när jag startar filmer så jag försöker chatta i stället. Tänkte borsta tänderna lite extra länge för att få lite cirkulation så man orkar. Tänkte vänta in passbytet här bara.

Jag har netflix men jag somnar sittande när jag startar filmer så jag försöker chatta i stället. Tänkte borsta tänderna lite extra länge för att få lite cirkulation så man orkar. Tänkte vänta in passbytet här bara.

Film somnar jag alltid till så jag brukar kolla på serier. Just nu tittar jag på Grace och Frankie :D

Jo jag kommer att somna till den.... mycket irriterande för jag hittar aldrig rätt avsnitt sedan.

Sippat i mig ett REJÄLT glas vin ikväll. För att ha en chans att somna i tid.
Min kropp fattar inte att det är sommartid och en timme mindre i sömn gör mig helt katastrofal dagen efter.

imorgon ska jag ha lägsta gruuppen hela förmiddagen. Dvs de som inte kan någon svenska alls, eller extremt lite. Det kräver närvaro, fokus och att man klarar att var en kul typ i 3½ timme.... Går inte om man är aptrött.

Det går ju inte att ge skriftliga övningar om de inte kan läsa eller prata. Men får köra allting muntligt. Mycket gester och mim blir det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka