Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
t
Det är lite gör om gör rätt. När det gjordes förra hösten så togs det många beslut på en gång då hela huset renoverades/byggdes om.
Så i köket tog jag en godtagbar tapet som jag visste att jag skulle ledsna på och istället för att bygga köket i vinkel så byggdes det från vägg till vägg och en utstickande "köksö" bakom från vägg ut till halva köket.
Det har fungerat bra men inte optimalt,och så har jag amerikansk vallnötsbänkskivor, vilken skit att sköta,så nu blir det svart granit (o @athena_arabians ska vara tyst :p )
och då vill jag byta från den helt värdelösa men skitsnygga designerdiskhon till en svart antracit diskho istället och självklart måste även kökskranen bytas..............host,harkel! :angel:
Ah! En sån variant. Ja. Vi ska göra kök framöver också och jag läste i villaägarna att två års planering är ganska vettigt så nu har jag bett maken att skriva upp alla idéer han får till köket. Jag vill också ha svart granit på bänken. Det är någon slags massiv trä idag och det är ju fördelar med det men det ska oljas och grejas för att hållas snyggt och ställer man grytorna på tork på fel ställe blir det svarta ringar i träet osv. Jag vill ha något där man bara kan dra för ett draperi och lämna till en annan dag utan att behöva bry mig om bänken och det måste tåla diskborsten. Meeeen vi har massa annat vi behöver göra.

Det skulle ha börjat komma in rör till ventilationen idag men de skjuter upp det till måndag. Vi har ju bara frånluft i huset så nu ska vi äntligen få tilluft också. Det är hopplöst att steka pannkakor när luften står stilla hur man än beter sig. Och efter det måste man flytta makens lekrum till ett f.n oinrett förråd fullt med skräp så yngsta tösen kan flytta till det andra sovrummet här framöver. Sen blir det kanske ett kök :)

Stoppat in en sockerkaka i ugnen. Har ju lovat en av mina karlar på jobbet att baka en åt honom, så hoppas den blir bra :) Tomt här hemma igen, vännen åkte till en annan av hans kompisar igår, som bor inne i stan eftersom han ska provjobba på pizzerian i fyra dagar, och slutar då kl 22 = inga bussar till mig och eftersom jag jobbar natt veckan ut kan jag ju heller inte komma och hämta honom på kvällen. Får se hur det löser sig framöver med boendet.

Det snöar.:turd::turd:
Köpte blommor till sambon.
Enligt aktivitetsarmbandet har jag sovit 13 minuter inatt.
Stämmer nog rätt bra.
Nu hem och dricka kaffe.

t
Det är lite gör om gör rätt. När det gjordes förra hösten så togs det många beslut på en gång då hela huset renoverades/byggdes om.
Så i köket tog jag en godtagbar tapet som jag visste att jag skulle ledsna på och istället för att bygga köket i vinkel så byggdes det från vägg till vägg och en utstickande "köksö" bakom från vägg ut till halva köket.
Det har fungerat bra men inte optimalt,och så har jag amerikansk vallnötsbänkskivor, vilken skit att sköta,så nu blir det svart granit (o @athena_arabians ska vara tyst :p )
och då vill jag byta från den helt värdelösa men skitsnygga designerdiskhon till en svart antracit diskho istället och självklart måste även kökskranen bytas..............host,harkel! :angel:

:cautious: Diabas, ska det vara så svårt?! DIABAS! :arghh:

Granit:
white-star-flammad-borstad.jpg

Diabas:
granit_star_galaxy_polerad_detalj.png

:mad:

;) :D

Ah! En sån variant. Ja. Vi ska göra kök framöver också och jag läste i villaägarna att två års planering är ganska vettigt så nu har jag bett maken att skriva upp alla idéer han får till köket. Jag vill också ha svart granit på bänken. Det är någon slags massiv trä idag och det är ju fördelar med det men det ska oljas och grejas för att hållas snyggt och ställer man grytorna på tork på fel ställe blir det svarta ringar i träet osv. Jag vill ha något där man bara kan dra för ett draperi och lämna till en annan dag utan att behöva bry mig om bänken och det måste tåla diskborsten. Meeeen vi har massa annat vi behöver göra.

Det skulle ha börjat komma in rör till ventilationen idag men de skjuter upp det till måndag. Vi har ju bara frånluft i huset så nu ska vi äntligen få tilluft också. Det är hopplöst att steka pannkakor när luften står stilla hur man än beter sig. Och efter det måste man flytta makens lekrum till ett f.n oinrett förråd fullt med skräp så yngsta tösen kan flytta till det andra sovrummet här framöver. Sen blir det kanske ett kök :)

Är skivan mörk heter den DIABAS! Möjligtvis basalt :cautious:

;) Diskussionen kom upp tidigare i någon tråd och @dobbis tycker det är roligt att driva med den stackars geologen :cautious: :rofl:

Maken blev kvar över natten så jag är hemma och utfodrar barnen och hunden. Sen ska jag tillbaka med laddare och lite kläder och tandborste.

Ägnat en hel dag åt att plantera om massa pelargoner, julstjärnor, fyra klätterrankor, och en känslig dust med en enorm kaktus. Tagit sticklingar, hällt ut jord på ställen som den inte ska vara på. Vattnat. Haft en lång förvirrad diskussion på svensk-tigrinja om skillnaden på pelargonkrukväxtjord, vanlig krukväxtjord och jorden som ligger ute under gräsmattan.

Muffins med grädde och glitter.

Blivit fotat och lovad ett vackert svartvitt konstnärsdesignat foto sedan. Vi får väl se!

Låtsas just nu att det är någon annan om ska städa bort all överbliven jord, alla små krukor som blev över, allt damm, alla papper som skyddar borden... imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka