Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså NK-tanterna. "Nej men är lite stressad nu pga Xxx (hunden) har varit på spa och nu måste vi förbi Franska Cafét innan det stänger. Jo vi ska packa och åka till landet också (alltså Djurgården, bor praktiskt nog på Strandvägen är ju bra om man glömmer packa ngt). Är ju så mycket folk på Tösse (bageriet Karlavägen) på morgonen att man blir helt stressad. Och det där Strandvägen 1, vad är det för restaurang egentligen? Så mycket konstigt folk där och maten saknar ju all form av kvalitet"...

:rofl:
Törnis, önskar så att du kunde komma till min enkla stressfria miljö en dag. Du skulle nog hata mig efter det.

Det där med att ha ordning på sina saker och ha det på en bestämd plats är kanske inte exakt vad jag är känd för.
Har ett tag (flera dagar :o) undrat var jag gjort av bikarbonaten som jag vet att det finns en öppnad burk och flera nya, någonstans.
Nyligen hittade jag de oöppnade då jag kom på att jag har en burk i skafferiet med diverse baksaker och visst råkat vara duktig och ställa ner dem där, inte ens tänkt tanken att kolla i den :o
Konditor är inte min framtid :angel:
Den som är påbörjad kommer säkert fram en annan gång om jag ska kolla efter skosnören eller något :rofl:

/hallonsaft :o:angel::banghead::rofl:

kommer sova gott efter kvällens promenad, förhoppningsvis gör katten också det :up: han hängde med runt hela elljusspåret som är 2,5 km och ordentligt kuperat O_o det gick absolut inte fort i sista backen hem och det första han gjorde när vi kom hem var att lägga sig och sova :angel:

Känner mig som en karusell i skallen efter att ha börjat försöka få ihop ett semesterschema. Trodde åtminstone att jag fått tag i vikarier men blev snabbt av med den glädjen. En av de som tackat ja ringde och sa att hon nog trots allt inte ville då hon fått ett annat erbjudande. Jag tycker det är ett jävla sätt. Jag har ju redan sagt nej till resterande av de jag hade på intervju. Nu måste jag börja om i traven med ansökningar. Ibland blir jag bara så trött på dumt folk. :wtf:

@kolblakkur och @åke och alla andra nyfikna ;) Håll i hatten!!!!

Stallet är helt nybyggt sen ett år tillbaka, självgående/automatisk, otroligt genomtänkt (dom har fasen tänkt på precis allt! :o :love: ) , sjukbox finns, stor lösdrift, uppvärmt utrymme där både spolspilta med varmvatten och skötselplats finns.
I sadelkammaren finns värme, tvätt och torktumlare, kök och kylskåp och massor med förvaring. Gott om plats överallt. Finns sjukhagar men även stor hage på ca 4ha, helt underbar! Magert bete som passar oss perfekt, kuperat, skog och öppen del. Finns även en extra del att hägna in om jag vill ha mer bete.
Så jag har sagt ja och blivit godkänd :bow: ska skriva arrendekontrakt nu i dagarna och flyttar dit hästarna nu på lördag, ska bli så otroligt skönt att bli "egen" igen :bow: :banana: :banana: :banana:

Han jag hyr av känner dessutom till mina nuvarande hyresvärdar och sa att kärringen där inte är riktigt klok! Skönt att få det bekräftat av fler lixom :angel: Dom ska dessutom ev bygga ett nytt hus på gården och hyra ut det tillsammans med stallet i så fall, inte säkert att det blir så men om så har jag första ching på huset :up: men det ligger längre fram i tiden.

Och så damp det ner ett erbjudande om lägenhet och jag ligger först i kön och har sagt Ja! Kontraktet skrivs om allt går som det ska den 6/4 och inflytt är den 16/4 :banana: Lägenheten ligger dessutom vid skogen, bara tio minuter från nya stallet och med gångavstånd till jobbet! :banana: :banana: :banana:

Och så var vi på återbesök med hästen, och hon ser nästan helt bra ut i luftvägarna :bow: allt extraarbete har gett utdelning på henne och med nya lösdriften så kommer det sista försvinna med :banana: :banana: :banana:

Och jag har migrän av allt :grin: men det var ju väntat :D har äntligen lyckats äta lite. Det ska ju vara bra har jag hört ;)
Det kommer ta hus i helvete när jag flyttar hästarna och när jag själv flyttar men just nu är jag bara väldigt lättad och glad att allt hårt jobb gett utdelning på samtliga punkter :bow:
Vilka fantastiska nyheter!!! :banana:

Härliga nyheter @EmmaW :)

Här förflöt jobbdagen i lugnets tecken, tack och lov. Var nära att vända och åka hem och sjukanmäla mig först då måendet var i botten.
Hoppas imorgon blir lugn med. Tror det inte, men hoppas kan man alltid :p.

Senast ändrad:
Jag håller på att somna! Sov sittande några minuter förut medan jag kollade på en serie :arghh: jag ska vänta 2 eller helst 3 timmar innan jag somnar. Och så kom virriga tanten på besök igen. Med en stol :rofl: "nu är du nog lite vilse tror jag." "Näe. Jag ska vara här."

De goda nyheterna är att de har nästan vad de vill ha. De önskar sig något ep-anfall till i min "starkaste" gradering men önskat antal totalt sett är nått.

Jag dricker vin och känner mig sjukt nöjd med min nya ljusa hårfärg!

17439128_422762464725679_2260684584897216512_n.jpg

Haha ja finns många galningar här ;) Är du fortfarande på sjukan. Ingen permis i sikte? ;)
Du passar verkligen i färgen! :love:

Jag är fortfarande på sjukan ja. Ständigt uppkopplad med sladdar på skallen och bröstet och ständigt övervakad av filmkamera och mikrofon och ständigt någon stackare som har det fantastiska jobbet att kolla på mig, ekg och eeg. Men! Det tar sig! Snart är jag hemma. Tack och lov. Idag är det någon som har fått cytostatika hörde jag i korridoren och jag gissar att det är hen som kräks med jämna mellanrum nu. Tyvärr får man ingen permis på den här undersökningen. Man får inte ens ta en promenad i korridoren och vill jag sträcka på benen bredvid sängen måste det sitta en stackare och kolla på mig så jag inte trillar ihop av grand mal :p

Du passar verkligen i färgen! :love:

Jag är fortfarande på sjukan ja. Ständigt uppkopplad med sladdar på skallen och bröstet och ständigt övervakad av filmkamera och mikrofon och ständigt någon stackare som har det fantastiska jobbet att kolla på mig, ekg och eeg. Men! Det tar sig! Snart är jag hemma. Tack och lov. Idag är det någon som har fått cytostatika hörde jag i korridoren och jag gissar att det är hen som kräks med jämna mellanrum nu. Tyvärr får man ingen permis på den här undersökningen. Man får inte ens ta en promenad i korridoren och vill jag sträcka på benen bredvid sängen måste det sitta en stackare och kolla på mig så jag inte trillar ihop av grand mal :p

Tack! Det är typ min naturliga! Har avfärgat och gjort lite slingor.

Fyfan låter inte jättefestligt! Trodde att jag kunde typ bjuda på cava på Riche eller ngt :p Hoppas att du snart är hemma igen!

Tack! Det är typ min naturliga! Har avfärgat och gjort lite slingor.

Fyfan låter inte jättefestligt! Trodde att jag kunde typ bjuda på cava på Riche eller ngt :p Hoppas att du snart är hemma igen!
Nä det är inte jättefestligt men jag är ändå lite... Piggare (?) än igår så det känns ok. Man har ju liksom vant sig. Att kunna gå och hämta saker själv utan att ringa på personalen vore nice. Förut hade jag tappat mina pennor och jag har fått en såndär liten tång som man kan lyfta upp saker från golvet. När jag fått tag på pennorna rasar tången i golvet. Helt hopplöst :p Ena personalen kom och undrade vad jag höll på med. Det lät väl som om jag rev stället :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 796
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka