Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet otroligt mtycekt tidigare än normalt. Dessutom efter en rivstartsmorgon.

Vaknade i vanlig tid eftersom jag ställde fram klockan igår kväll, begrep inte varför den var så tidigt ställd...
Vaknade och insåg snabbt att jag skulle vara på däckfirman kl 7 så jag fick kasta mig upp, äta frukost i farten och snabbt vaska av mig istället för att duscha. Tur att alla på däckfirman är så rara och att det är en så fin stämning där. De verkar tycka om varann. Så jag kom glad och god till jobbet och väntade in de andra.

Sommardäck?! O_o Nog för att vi har extremt lite snö här men det är fortfarande risk för frosthalka, -9 i morse.

Det kliiiiar! :arghh: Hela kroppen, hårbotten, allt kliar sen igår kväll. Trodde det berodde på torr hud och smorde in mig men det ger sig inte. Blir tokig snart! :crazy:

Det kliiiiar! :arghh: Hela kroppen, hårbotten, allt kliar sen igår kväll. Trodde det berodde på torr hud och smorde in mig men det ger sig inte. Blir tokig snart! :crazy:

Håller med @EmmaW, det låter som stress. Eller att du är så vansinnigt torr att det inte går över på en gång, så har det varit för mig några gånger :meh:

Edit: Ett till alternativ är ju en reaktion på något, har du nya kläder, sängkläder etc?

Håller med @EmmaW, det låter som stress. Eller att du är så vansinnigt torr att det inte går över på en gång, så har det varit för mig några gånger :meh:

Edit: Ett till alternativ är ju en reaktion på något, har du nya kläder, sängkläder etc?

Oj, att klåda skulle kunna vara stress har aldrig slagit mig :confused: Tåls att funderas över även om jag inte känner mig mer stressad än vanligt. Brukar inte reagera på nya kläder/sängkläder och har inga utslag vad jag kan se men köpte ett par byxor häromdagen.

Tänkte att det kan ha varit gamla tvålrester som jag inte fått bort efter gårdagskvällens dusch så försökte skrubba med bara vatten nu. Får se om det hjälper. Torr hud har jag då jag "glömmer" smörja in mig (hatar kladd) allt som oftast men hudlotion brukar ändå hjälpa i de lägena. Ska köra med aloe vera nu och se om det lugnar sig. Annars lutar det åt stortvätt och inköp av nya hud- och hårvårdsprodukter.

Tack för input! :bow:

Sommardäck?! O_o Nog för att vi har extremt lite snö här men det är fortfarande risk för frosthalka, -9 i morse.
Ha ha ha.
Plusgrader hela dygnen under överskådlig tid framåt (tiodygnsprognos) tjäleb har gått ur. Nej, jag tror inte på mer vinter.

Nej, jag tror itne på mer än kort övergående halka och den kan jag parera genom att inte köra på stora vägar. Om jag håller mig till mindre vägar med 70 km/h så är de i bättre skick. :)

Ha ha ha.
Plusgrader hela dygnen under överskådlig tid framåt (tiodygnsprognos) tjäleb har gått ur. Nej, jag tror inte på mer vinter.

Nej, jag tror itne på mer än kort övergående halka och den kan jag parera genom att inte köra på stora vägar. Om jag håller mig till mindre vägar med 70 km/h så är de i bättre skick. :)

Landet är verkligen avlångt så här års :p :D

Grannen skickade bild på sina krokusar igår :cool:

@Marita73
Hoppas du mår bättre i dag. Hur går det med kissen?

Huvudet är mycket bättre trots att jag känner mig lite bakfull idag. Har inte druckit en droppe alkohol på läänge dock ;)
Zelma börjar få häng på det där med att hoppa på tre ben. Jag har struntat helt i tratt/krage eftersom hon blir mycket lugnare då och låter bli bandaget. Om en vecka ska vi tillbaka till veterinär för att röntga och förhoppningsvis släppa på bandaget så hon blir fyrbent igen. Hon är jätteduktig :heart

Sitter på jobbet otroligt mtycekt tidigare än normalt. Dessutom efter en rivstartsmorgon.

Vaknade i vanlig tid eftersom jag ställde fram klockan igår kväll, begrep inte varför den var så tidigt ställd...
Vaknade och insåg snabbt att jag skulle vara på däckfirman kl 7 så jag fick kasta mig upp, äta frukost i farten och snabbt vaska av mig istället för att duscha. Tur att alla på däckfirman är så rara och att det är en så fin stämning där. De verkar tycka om varann. Så jag kom glad och god till jobbet och väntade in de andra.
Där kom en påminnelse om att jag måste få ändan ur och köpa 2 nya däck. Jag vet ju att det är dags men jag drar på det för det är så trååååkigt. :meh:

Satan i gatan vilken råtta det sprang över gården när jag kom till jobbet i morse. Ett av problemen med att jobba med sopkomprimatorer. Det kommer ofta med fripassagerare :yuck:
Än så länge håller de sig i alla fall nere på verkstaden :nailbiting:

Jag mår fortfarande blä. Har börjat hosta nu också, inte direkt lyckat när man pratar med kunder... :meh: Funderar på om jag ska vara hemma resten av veckan, ska ju ha kalas igen på lördag!

Men jag blir iaf lite piggare när jag ser min nya, fina klocka på armen :love:
17626206_10155235351420712_6231160551386740739_n.jpg

Tack för all omtanke från er :love:

Idag brinner inte mufflan lika hemskt men insida lår, gumpen och foten brinner fortfarande :(

Nervsmärtor är inte roliga och jag måste nog ringa neurologen om detta och se om dom kan skynda på min MR för att se om det är ett skov eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 796
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka