Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår skulle labben lämna blod. Det blev inget för han hade lite lågt antal vita blodkroppar.
Ena marsvinet har varit lite hängig nån dag och hade ont i magen verkade det som igår, hon fick hänga med till jobbet - vi hittade dock inget onormalt.
Idag är katten halt, det går bra nu :meh:.

Igår skulle labben lämna blod. Det blev inget för han hade lite lågt antal vita blodkroppar.
Ena marsvinet har varit lite hängig nån dag och hade ont i magen verkade det som igår, hon fick hänga med till jobbet - vi hittade dock inget onormalt.
Idag är katten halt, det går bra nu :meh:.

Det är kul med djur eller något sådant :cautious:

Jaha, nu har jag ett hål i grunden ,ett kök som ser ut som kriget för om han 'ändå måste in under i krabba så kan vi lika gärna bygga om hela köket, snälla snickaren hjälper mig och tidigare satte han upp nya hundgårdsstaketet med :love:
Så nu har jag inget plockepinn på gräsmattan längre.:up:

Försök vända på det så att hon ser det till sin fördel? Typ "Jag vet att jag har varligt besvärlig och krävande med min häst, förlåt. Men nu har jag lyckats lösa så att jag kan flytta mina djur på lördag, för att underlätta för dig!" Det sväljer hon kanske lättare?
Jag har försökt det där förut. Hon vänder det ändå till att det blir mitt fel hur ologiskt det ändå är. även om det inte ens är möjligt.
Hon skällde ut mig efter noter för några veckor sen för att lunchfodringarna inte sköts. Till slut frågade jag om det var riktat mot mig personligen (jag har nämligen skött varenda stallpass jag haft! ) och nej det var det ju inte utan alla andra. Men jag fick ta "smällen".
Till dom andra skrev hon ett gullit meddelande på tavlan i stallet ich påminde om helgerna.

Jag lider med dig! Det är så jobbigt att hamna i en sån situation och din är ju mer svårlöst än min var. Jag hoppas kärringen håller sig i skinnet så du får vara ifred de sista veckorna. Tänker på dig :heart

Lider verkligen med dig. Så synd du inte kan flytta typ nu. Kram på dig.

Försök tänka på att detta helvete är tillfälligt. Det kommer bli bättre. :heart det kommer bli SÅ bra sen!

Fy så jobbigt. Men hon får ju som hon vill, du flyttar. Hennes man var väl vettig så du får väl ta hjälp av honom i så fall att försöker hålla henne undan.
Kram!

:heart :heart :heart

Jag har nu smsat mannen i huset följande och hoppas det tar skruv.

Hej xxx,
Jag har fått tag i annat stall nu och flyttar hästarna och hönsen på lördag. Jag har helgen med Xxx och hoppas ni löser stallpassen med henne då jag efter hästarnas flytt inte kommer ta fler stallpass eftersom jag inte längre är välkommen i stallet.
Det blir nog lugnast så för oss allihopa tänker jag.
Med lite tur så kanske jag kan lämna även huset under kommande månad. Jag vet mer om det efter den 6/4. Återkommer med besked så snart jag vet något.
Jag hoppas allt kan gå lugnt till väga framöver, jag vill inte ha något bråk och jag hoppas du delar min åsikt där om att vi försöker lösa det så enkelt och smidigt för oss allihopa.

Vänliga hälsningar

Emma W

Hursomhelst är allt gällande hästarna packat och klart nu. Även mina grejer är inflyttade i huset från förrådet.
Har inte hört ett ljud än från HV. :nailbiting: :bow:
Ska jobba i kväll, skönt! så jag slipper träffa dom. Tagit semester i morgon dock men ska hålla mig undan när dom kommer hem från jobbet är planen.

Sitter och väntar på att ringa till examensenheten igen, pratade lite kort med ansvarig gällande om jag faktiskt får skriva en master efter min magister. Han hade tyvärr ingen dator tillgänglig så jag skulle återkomma efter tre. Håller tummarna att inget ska krångla.

Gah, kan inte sova efter kvällens meningsskiljaktigheter med min pappas partner, som bla. inkluderade att tvivel på varför jag behöver stå på en medicin som jag får biverkningar av vid infusionen, (men inga sen). Vidare så tjatade hon på att det ju finns de som gått med diagnosen hela livet utan att de vetat om det utan att medicineras, så vore det verkligen inte så illa att inte ta någon broms? Sen lite tjat om alternativmedicin i samma veva.

Det är egentligen inte biverkningar om man ska hård dra det.

Kroppen reagerar bara på att det blir en massdöd på B- lymfocyterna vid infusionen. Det är en reaktion av att medicinen gör sitt jobb som den ska.

Kan du inte bara stänga ner kontot då??

Nepp, lånet ska föras över till personens egen bank. Det tar ju bara lite tid :meh:

Jag är inte säker på att det är för att jävlas heller, utan att för att personen är lat, har problem med att lyssna på instruktioner och göra något åt dem osv och har i princip inte gjort något själv förut (tänk dig en 15 åring som inte förstår pappersarbete i princip).

Så trött på att inte få sova ordentligt! Igår sov jag typ 3 timmar på fm och sen 2-3 timmar på kvällen innan jobbet, var skittrött. Vaknar redan kl 12 efter bara fyra timmar idag :banghead: Somnat om och vaknat fram till nu kl 15 då jag gav upp...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka