Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad bra, då vet du att de inte kommer att svika dig denna gången heller. Inatt får du sova gott, det är ingen fara idag. Djupa andetag och acceptera att ångesten finns där. Den är möjligtvis lite tidigt och inte alls berättigad, men just idag är den här och då får vi acceptera att den är där och liksom lirka bort den med rationella tankar. Och du har ju mängder med rationella tankar! Du har ju stenkoll på läget! Misströsta inte nu.

Fast du har säkerligen haft rätt mängder av gånger också. Många fler än du haft fel. Och det är den känslan vi ska ta hand om nu. Du litar på din magkänsla och du litar på ditt eget omdöme. Han är för feg. Och jag som inte känner honom alls, och helt säker på att han är för feg om du säger att det är så, för i det stora hela så har han bevisat för sig själv och hela sin omgivning att han inte ens är man nog att kontrollera sig själv. Han är inte ens man att göra det som är rätt och bra för hans familj!! Han är en fegis och ett kräk.

Du kan sova gott inatt. Ingen har rymt på två år!
Och vet du vad, så korkad är han inte att han rymmer om han bara har några månader kvar att sitta inne. Han är smartare än så och han kommer sitta tiden ut utan att försöka rymma. Och med den vetskapen så andas vi djupa fina andetag och släpper oron. Inatt är du och dina barn säkra. Imorgon också. Hela helgen faktiskt.

Så tänker vi rationellt att ingen behöver ha ångest över denna mannen innan Kriminalvården hört av sig och berättat om hans frigivning. Och även då kommer det finnas en plan hur allting kommer gå till och hur ni också ska förhålla er. De svek dig inte förra gången och de kommer inte svika dig denna gången heller! Lita på att du inte behöver oroa dig innan Kriminalvården hör av sig, de kan sina grejer!
Nä, jag litar faktiskt på kriminalvården. De har ju som du sa haft koll på bollen under hela tiden.

Jo, jag VET ju det egentligen men ångestbumpo är ett rövhål. Hade han haft någon stake hade han stått för vad han gjort och inte kommit med förklaringar som trotsar fysikens lagar.

Nää, så korkad är nog inte ens han... Även om hans idioti förvånade mig ibland. Så ja, sitta lugnt i båten tills jag faktiskt har ett datum är ju rimligt. Egentligen.

Jag kan förstå att du tyckte att det var tillfredsställande. Du faller väl under undantaget för personer som kan säga så utan att man höjer på ögonbrynen :p

Hur gamla är ungarna?
Jo, det kan nog vara så och som jag sa. Jag skäms inte och då är jag ändå starkt övertygad om att ickevåld är den rätta vägen att gå.

11 och 13.

Tack båda två och @Wingates och @hallonsaft för att ni hjälpte mig i natt. Jag fick ner ångesten nog för att somna i alla fall och tack gode någon/något för att jag kam sova bort ångesten.

Nä, jag litar faktiskt på kriminalvården. De har ju som du sa haft koll på bollen under hela tiden.

Jo, jag VET ju det egentligen men ångestbumpo är ett rövhål. Hade han haft någon stake hade han stått för vad han gjort och inte kommit med förklaringar som trotsar fysikens lagar.

Nää, så korkad är nog inte ens han... Även om hans idioti förvånade mig ibland. Så ja, sitta lugnt i båten tills jag faktiskt har ett datum är ju rimligt. Egentligen.

Jo, det kan nog vara så och som jag sa. Jag skäms inte och då är jag ändå starkt övertygad om att ickevåld är den rätta vägen att gå.

11 och 13.

Tack båda två och @Wingates och @hallonsaft för att ni hjälpte mig i natt. Jag fick ner ångesten nog för att somna i alla fall och tack gode någon/något för att jag kam sova bort ångesten.
Ah, knepig ålder att hålla extra koll på när kukaset släpps.

Ah, knepig ålder att hålla extra koll på när kukaset släpps.
Mmm, men jag tror ju egentligen inte att det är någon fara men försök hålla fast i den tanken när ångesten härjar. Och seriöst, skulle något hända så bränner jag den bron bär jag kommer dit. Just här, just nu är vi trygga. *ignorerar att pappa, bror och brorson är på havsöringspremiären* Jag har makten och kontrollen i mitt liv, ingen annan. Och framförallt: han ska inte få vinna.

Hastigt och lustigt blev inte detta min sista dag på jobbet utan jag fick förlängt 2 mån till när vi skulle ha avslutningssamtal. En annan visstidare har fått fast jobb på annan myndighet så jag blev ombedd att vara kvar.
:D
Och hann få gratis avtackningslunch innan :rofl:
:D

:arghh: Sonen vaknar på ett urusel humör och jag är väl inte riktigt i form så vi blev rejält osams, dottern har inte klivit upp än, maken väntar på ronden som ska ske någon gång under dagen, ny beskedet är att han ska åka hem, kanske... Men de vet fortfarande inte vad som är fel men han har fått en tid i april för utredning, den kom igår på posten...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka