Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att sova men ska nog se ytterligare ett avsnitt av Castle :)
Imorgon ska vi på fixardag på ridskolan, byta till sommardäck, fixa våra egna ponnyer, se på fotboll och handla mat. Det känns rimligt för en ledig dag :p

Min mage är milt sagt obekväm just nu, funderar på om det är köttfärsen jag åt idag eller om det är så att den lider av godisbrist? (inte ätit godis på 3 veckor så kanske :angel:)
Hoppas innerligt det är godisbrist typ någon abstinens eller något.

Kan inte någon tala om för mig att det är fullkomligt orimligt att få ångest och katastroftankar över att det närmar sig första möjliga datum för Kukasets frigivning? Det är ändå över en månad kvar... :banghead: :cry:

Kan inte någon tala om för mig att det är fullkomligt orimligt att få ångest och katastroftankar över att det närmar sig första möjliga datum för Kukasets frigivning? Det är ändå över en månad kvar... :banghead: :cry:
Verkligen inte orimligt. Hur är det nu, har du kontaktförbud?

Nä, orimligt är det inte, men vi snackar ner det så försvinner ångesten!

Hur går tankarna? Vad är dina rädslor när Kukaset släpps ut?
Det är mest det orimliga i att känna så här över en månad innan första MÖJLIGA datum. Jag vet ju inte om han blir frigiven då än.

Jag är väl mest rädd för att han ska göra allvar av hoten mot mig och mina nära. Eller allra mesta mina nära. Jag har flyktvägar och safehouses om det skulle behövas men mina nära har inte samma möjligheter.

Fine om han kommer efter mig, jag kan ta det. Men om han går på ungarna... Jag kan inte svara för konsekvenserna då. Det skrämmer mig.

Det är mest det orimliga i att känna så här över en månad innan första MÖJLIGA datum. Jag vet ju inte om han blir frigiven då än.

Jag är väl mest rädd för att han ska göra allvar av hoten mot mig och mina nära. Eller allra mesta mina nära. Jag har flyktvägar och safehouses om det skulle behövas men mina nära har inte samma möjligheter.

Fine om han kommer efter mig, jag kan ta det. Men om han går på ungarna... Jag kan inte svara för konsekvenserna då. Det skrämmer mig.
Jag tycker inte alls det låter orimligt. Det är trots allt en person som gjort dig väldigt illa.

Enligt lag så har ju Kriminalvården ett krav på sig att underrätta dig när Kukaset blir frigivning eller har permissioner. Har de underrättat dig tidigare när han varit ute på permis? Eller har han kanske inte varit ute på permis?

Detta är en klar fara. Vet man lite om återfallsförbrytare och om mäns våld mot kvinnor så vet man också om risken. MEN, och här kommer grejen, vi ska försöka att lägga energin där den behövs, eller hur? Ångestnivån blir bättre av att vi känner oss trygga och jag tror att du egentligen har rätt bra koll på läget hur du ska hantera ifall han kommer, eller hur? Du har redan planerat igenom allting och du har koll, visst är det så?

Såklart det skrämmer dig. Men än en gång, nu ska vi inte ha ångest i förskott. ;) Bättre att lägga energin där den behövs, dvs på dig och barnen och att ni ska må bra.

Kriminalvården kommer definivit ge er mer tid än ett par dagars varsel så ni kommer inte få en överraskning, utan hans frigivning kommer att vara ytterst planerad.

Hur tror du att han kommer att reagera, du som känner honom? Är han rätt så smart och rätt så vettig ibland eller ser han bara svart hela tiden? Kan han resonera med sig själv om vad som är smarta drag?
Jag tänker att har man suttit inne en tid så är det inte alla som är intresserade av att åka in igen på en gång. Då är man mer intresserad att ta ett par bärs med polarna, kanske träffa sin mamma, få gå en promenad i skogen, etc. Men du känner honom bäst av alla här, hur tror du att han kommer att reagera? Att han hotat är en grej, där vet både du och jag att mycket bara är snack. Frågan är om vi kan tänka rationellt på hur vi tror att han tänker.

Och så ska vi absolut inte glömma att Kriminalvården kommer att i god tid berätta för dig när han blir frigiven. Så även om ångestpåslaget idag är högt och väldigt obehagligt, så vet vi att det i alla fall är MINST 30 dagar kvar tills han möjligtvis blir frigiven. Och eftersom Kriminalvården inte hört av sig kan det vara ännu längre. I den trösten kan man ta ett djupt andetag och känna sig säker.

Och så tröstar vi oss med att en meteorit kanske möjligtvis förhoppningsvis landar rakt på anstalten där han sitter och gör ett stort hål av skiten. På 30 dagar kan mycket hända!

@bumpo Det är en jättejobbig sits. Hade det "bara" varit du hade du säkert kunnat göra massa olika lösningar men att hota personer i din närhet blir ju svårare för dig. Du kan inte vakta överallt. Man får ta en dag i taget. Man kan ju hoppas att kukaset fått en liten utbildning av andra på kåken i hur man beter sig mot sina partners. Jag har för mig att de i hans kategori inte tillhör bland de mest populära på kåken.

John Blund har tydligen avslutat vårt fantastiska förhållande :meh:
Jag hoppas han gör nån annan därute väldigt lycklig i natt :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka