Take one for the team nu!!Låter mkt rimligt
Har gittat en snubbe nu med högst jusisk profil. Shalom!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Take one for the team nu!!Låter mkt rimligt
Har gittat en snubbe nu med högst jusisk profil. Shalom!![]()
Take one for the team nu!!Du ror iland detta åt oss.
![]()
Du är kanske helt enkelt bara hungrig?Min mage är milt sagt obekväm just nu,
Nix absolut inte, snarare lätt illamående dessvärreDu är kanske helt enkelt bara hungrig?
Nä, orimligt är det inte, men vi snackar ner det så försvinner ångesten!Kan inte någon tala om för mig att det är fullkomligt orimligt att få ångest och katastroftankar över att det närmar sig första möjliga datum för Kukasets frigivning? Det är ändå över en månad kvar...![]()
![]()
Verkligen inte orimligt. Hur är det nu, har du kontaktförbud?Kan inte någon tala om för mig att det är fullkomligt orimligt att få ångest och katastroftankar över att det närmar sig första möjliga datum för Kukasets frigivning? Det är ändå över en månad kvar...![]()
![]()
Det är mest det orimliga i att känna så här över en månad innan första MÖJLIGA datum. Jag vet ju inte om han blir frigiven då än.Nä, orimligt är det inte, men vi snackar ner det så försvinner ångesten!
Hur går tankarna? Vad är dina rädslor när Kukaset släpps ut?
Nope, inget kontaktförbud. Det avslogs med den töntigaste motiveringen någonsin och jag har ärligt talat inte orkat ansöka igen för jag hade inte klarat av ett avslag till.Verkligen inte orimligt. Hur är det nu, har du kontaktförbud?
Jag tycker inte alls det låter orimligt. Det är trots allt en person som gjort dig väldigt illa.Det är mest det orimliga i att känna så här över en månad innan första MÖJLIGA datum. Jag vet ju inte om han blir frigiven då än.
Jag är väl mest rädd för att han ska göra allvar av hoten mot mig och mina nära. Eller allra mesta mina nära. Jag har flyktvägar och safehouses om det skulle behövas men mina nära har inte samma möjligheter.
Fine om han kommer efter mig, jag kan ta det. Men om han går på ungarna... Jag kan inte svara för konsekvenserna då. Det skrämmer mig.
Enligt lag så har ju Kriminalvården ett krav på sig att underrätta dig när Kukaset blir frigivning eller har permissioner. Har de underrättat dig tidigare när han varit ute på permis? Eller har han kanske inte varit ute på permis?Det är mest det orimliga i att känna så här över en månad innan första MÖJLIGA datum. Jag vet ju inte om han blir frigiven då än.
Detta är en klar fara. Vet man lite om återfallsförbrytare och om mäns våld mot kvinnor så vet man också om risken. MEN, och här kommer grejen, vi ska försöka att lägga energin där den behövs, eller hur? Ångestnivån blir bättre av att vi känner oss trygga och jag tror att du egentligen har rätt bra koll på läget hur du ska hantera ifall han kommer, eller hur? Du har redan planerat igenom allting och du har koll, visst är det så?Jag är väl mest rädd för att han ska göra allvar av hoten mot mig och mina nära. Eller allra mesta mina nära. Jag har flyktvägar och safehouses om det skulle behövas men mina nära har inte samma möjligheter.
Såklart det skrämmer dig. Men än en gång, nu ska vi inte ha ångest i förskott.Fine om han kommer efter mig, jag kan ta det. Men om han går på ungarna... Jag kan inte svara för konsekvenserna då. Det skrämmer mig.