Vad innebär medryttare?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare moontje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 9 288
Sv: Vad innebär medryttare?

Ta med dig en våg till stallet och väg henne :D

hahahaha satt och tänkte på det också xD Men då låter det kanske som om jag inte litar på henne xD Fast iförsig kan man väl inte lita på någon när man knappt känner varandra.. :P

Det beror på hur du vill ha det :) Det vanliga är typ att medryttaren mockar, fodrar, rider och kanske småuppgifter som smörja träns och sadel och så. Sen gäller det ju såklart att du trivs och kommer överäns med medryttaren. Vad medryttaren brukar betala är allt ifrån 200-800:-, beroende på hur stor och vad hästen kan. Synd att du inte har ponnyn i Gävleborg, då skulle jag helt klart varit intresserad :P

Vill bara tacka alla som har svarat och säga att jag har fått en medryttare nu :D
Det blev den tjejen jag pratade om förrut.
Hon rider bra, är alltid positiv och glad och snäll.
Hon är kär i min B ponny xD
Har också frågat min granne som vet mycket om hästar, och hon sa att hon inte behövde ha dåligt samvete när hon rider, då hon inte va för tung för min ponny :)
Hon har kommit hit 4 gånger nu och det har gått jätte bra, vi är typ kompisar och har också gjort andra saker än att rida (bor på gård) som att gå promenad med mina baggar xD men men.. 1:A gången gillt ;)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 548
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 121
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 312
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka