Vad innehåller slem?

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Dagens diskussion och fundering här: Vad innehåller slem? Vi har googlat utan resultat, så nu vänder jag mig till Buke för information, tankar och reflektioner! :D

Vad jag vet, mer eller mindre döda vita blodkroppar som tagit hand om vad än som irriterat lungor/luftrör tillräckligt mycket för att sätta in försvarsstyrkan, om vi snackar slem som man hostar/harklar upp.
Det var lite det vi tänkte, att det borde vara vita blodkroppar inblandat.

Det var lite det vi tänkte, att det borde vara vita blodkroppar inblandat.
Om det är vita blodkroppar i, så är det var. Slem är ju kroppens mjukgörare/glidmedel, och det finns i lite olika varianter. Slemhinnor skyddas av det, och det finns mellan organ i exempelvis bukhålan, så att ingen friktion ska uppstå.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
731
Senast: Roheryn
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 368
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
626
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka