Vad kan det vara??

Bison

Trådstartare
Har haft den nya hästen i ca en månad. För drygt en vecka sedan fick han ett lite sårpå utsidan av höger framben lite ovanför kotan, hanm blev ganska svullen i hela benet, på rek av veterinären tvättade jag såret och bandagerade, såret började läkas och svullnaden gick ner, nu går han utan bandage men benet är svullet på utsidan och han är lite varm, oroar mig för att det ska vara en senskada. Han är väöldigt pigg och framåt och använder sitt ben flitigt, han reagerar inte vid palpering. Men jag är ändå orolig. Han har inte gått hårt så han borde inte kunnat skada senan men jag vet inte :confused:

Sv: Vad kan det vara??

Svullnaden beror sannolikt på att såret ännu inte är helt läkt. Hästar är väldigt känsliga för sår på benen. Kan ta några veckor innan svullnaden är borta.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 066
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka