vad kan det vara?

sommarminne

Trådstartare
har skrivit ett inlägg tidigare om att troligtvis min hästs gaffelbandsskada hade gått upp. när jag tog ut hästarna förra söndagen hade hans ben svullnat upp till det dubbla nästan och jag anada direkt att det var gaffelbandet eftersom han har skadat de tidigare. jag ringe DV direkt så han kollades på direk.
han var inte något halt utan ömmade bara lite lite på den gamla ärrvävnaden vid den gamla skadan. han hade ingen feber och därför uteslöt vi lymfangit. efter att ha fått finadyne nu i en vecka och gått i liten hage är han precis som vanligt igen. han är till och med finare i benet nu än tidigare då de alltid varit lite större än det andra. när jag bytte zinkaband efter två dagar hittade jag ett litet sår på benet och hoppades då att det kanske hade kunnat va lymfangit ändå? vad tror ni? han ömmar inget alls och ska ultraljudas nästa måndag men vad tror ni? kan det vara gaffelbandet som spökar trots att han inte ömmar eller kan det va lymfangit trors att han inte hade någon feber?

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 537
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka