Vad kan det vara?

_Sascha_

Trådstartare
En väns häst har nu på typ 2 veckor fått jättemycket flagningar (vad ska man kalla det?) i öronen, det är som vita små flarn som lossnar.
Någon som vet vad det är? Är det farligt? Kan det behandlas?
Hon verkar ju inte lida av det men man vet ju aldrig vad det kan vara.

Sv: Vad kan det vara?

Hej.

En kompis som har sin häst i mitt stall hade samma grej i början när hon hade honom. Kommer inte ihåg vad det var men tror det var nån slags svamp. Hon fick iaf rådet från veterinär att badda med svag jodopax lösning varje dag.. Nu har en vit fläck i varje öra men det flagar inte längre..

Okej tack! Nu kommer iofs en vetrinär på torsdag, så då kan vi fråga då.. Men om han inte vet ska vi prova ditt förslag :)

En väns häst har nu på typ 2 veckor fått jättemycket flagningar (vad ska man kalla det?) i öronen, det är som vita små flarn som lossnar.
Någon som vet vad det är? Är det farligt? Kan det behandlas?
Hon verkar ju inte lida av det men man vet ju aldrig vad det kan vara.

Hej!

Det finns ett öronvirus som kallas "Arual plaque" som ger vita plack i öronen.

MVH/Carina

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 454
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 925
Senast: Noxos
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m