Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

T

Tofslan

Idag när jag hämtade hunden (en chihuahua) från hundvakten skrek han när jag lyfte upp honom. Samma har han fortsatt med hela kvällen, verkligen skriker av smärta eller obehag när jag lyfter honom. Hundvakten säger att han inte gjort så tidigare och att han varit pigg och glad hela dagen.

Men inte allmänpåverkad alls. Busar, hoppar, leker, sniffar och klarar galant av att hoppa alla trappsteg i trapphuset. Åt middagen bra också.

Jag har känt igenom alla hans leder och dragit längs ryggraden och ingen smärtreaktion. Har även känt längs bröstkorgen och alla revben, ingen smärtreaktion och jag kände inget underligt. Har även kollat analsäckarna som krånglat och gett konstiga reaktioner tidigare, men de är varken ömma eller svullna.

Han har behövt säga åt en av dagmattens hundar (en bischon) för att den varit lite närgången och hårdhänt och ramlat över honom på promenaderna.

Jag pratade med veterinären tidigare under dagen som bad oss avvakta tills imorgon. Ringer dit imorgon igen om det fortsätter såhär.

Men är det bara jag som finner detta underligt? Vad tusan skriker han för?
Nog för att han kan vara lite pipig men att skrika rakt ut gör han inte om han inte har riktigt ont/obehag.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Han har behövt säga åt en av dagmattens hundar (en bischon) för att den varit lite närgången och hårdhänt och ramlat över honom på promenaderna.
.

´är inte detta ett svar? bischon har nog varit lite för våldsam mot din lilla chi. Om nu hundvakten märkte att hunden var för bordus varför sa inte hundvakten åt bischon istället för att låta din hund som är mindre att göra de??

Din hund kan mycket väl ha skadat sig och jag vet flera hundar som försöker dölja smärta och gör de bra. Tycker att du försäkerhetsskull be veterinären titta på den...
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Men borde han inte ha ont jämt då? Eller gå lite konstigt eller något?


Vi var hon en bekant nu som klämde och kände och lyfte och då sa han ingenting.


Däremot bajsade han två gånger, ganska mycket. Kan vara ont i magen?


Jag ska absolut kontakta veterinären det första jag gör imorgon om han fortfarande visar att han har ont! Jag är en riktigt hönsmamma som far dit så for jag blir nervös.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Jag tänkte också på ont i magen. Men kolla med vet om det inte ger med sig, kan mycket väl vara så att det finns en liten skada som kanske gör ont i vissa lägen.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*


Det var min allra första tanke också, men sen såg jag att den hoppade upp för trappor utan problem, det brukar väl inte en hund med diskbråck göra?

Magont tycker jag också verkar lite konstigt i och med att han åt som vanligt. Jag har dock ingen bättre teori själv.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Min shih-tzu hade nyligen ett milt diskbråck och han kunde hoppa i trappor utan problem även om han kanske inte gärna ville (om det dock är enda vägen för att komma till matte, då gör man allt... :love:). Han reagerade inte heller nämnvärt vid tryck över rygg, utan det var först vid röntgen som vi kunde konstatera diskbråck även om det var det vet misstänkte.

Lyfte man honom däremot, så kunde han skrika till.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Varken igår kväll efter kvällspromenaden eller idag har han sagt någonting när jag lyft honom. Och han har varit lika pigg och busig som vanligt... Åt frukosten bra. Var helt enkelt precis som vanligt.

Nu har jag lämnat honom hos hundvakten och bett henne ringa mig om han skulle visa att han har ont igen.


Funderar på hur jag ska göra, om jag ska avvakta eller be att få en telefontid till veterinären och diskutera det hela. :confused:
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Min shih-tzu hade nyligen ett milt diskbråck och han kunde hoppa i trappor utan problem även om han kanske inte gärna ville (om det dock är enda vägen för att komma till matte, då gör man allt... :love:). Han reagerade inte heller nämnvärt vid tryck över rygg, utan det var först vid röntgen som vi kunde konstatera diskbråck även om det var det vet misstänkte.

Lyfte man honom däremot, så kunde han skrika till.

Jag röstar också på diskbråck. Har haft tax med problemet och han kunde springa som en idiot, ta trappor men undvek vissa rörelser.
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Måste läsa på lite om diskbråck hos hund!

Jag ringde inte veterinären idag eftersom hundvakten inte hade sett några tecken på smärta alls och inte jag heller. Och han har inte sagt ett pip när vi lyft honom och han lyfts många gånger per dag (upp för långa trappor och ner för dem, upp i bilen och ner ur bilen osv..). Men självklart ringer jag dirkt om han visar att han skulle få ont.


Gör inte diskbråck ont? Ordentligt liksom... Jag är bara fundersam till att en så pass liten hund som en chihuahua kan hoppa upp och ner i soffan och hoppa i trappor utan problem om den har ont i ryggen :confused:

Idag sa hundvakten att han hade bajsat två gånger på morgonpromenaden, ganska ordentligt. Så just nu funderar jag mer på magknip eller att han ätit något tokigt kanske, eftersom han bajsade två gånger igår på kvällspromenaden och två gånger nu på morgonen...
 
Sv: Vad kan detta vara? *smärta hos hunden*

Nu bajsade han igen ordentligt så det verkar som hans mage krånglar. Bajset nu var slemmigt men det kanske beror på att jag gav honom lite paraffinolja i maten igår ifall det skulle ha varit något tokigt han ätit.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 432
Senast: Dino
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 576
Senast: lady_vip
·
J
Hundavel & Ras Har väldigt mycket funderingar just nu och jag hoppas att iallafall någon orkar läsa igenom och ge sin åsikt på det hela. Jag har...
Svar
11
· Visningar
3 604
Senast: Josefinelandgren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp