vad kan detta vara??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare gizzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 745
G

gizzan

:confused: hej..upptäckte att min häst hade en knöl på insidan av ena frambenet..ca 2x2cm stenhård och verkar sitt på skelettet...det e alltså ingen svullnad och hon ömmar inte på det...vad e nu detta??

kan det vara överben??

Sv: vad kan detta vara??

Lite lite information om skadans placering, form och dylikt men det låter som ett överben. Sitter det inte i närheten av en sena, ligament eller dylikt och hästen inte lider torde det inte vara något att oroa sig över.

Samtala med din veterinär så kan de snabbt hjälpa dig!

Lycka till!

:p gissar oxå på att det e ett överben.. men du kan juh hålla koll på den så den inte växer eller att h*n börjar ömma..:p

Det låter som ett överben men se till att ta kontakt med veterinären,ibland så kan det bli så illa att det måste opereras bort.Det beror på hur stor benpålagringen är och om den fortfarande växer.Hoppar du mycket eller rider välldigt hårt,har hästen blivit skadad nyligen(sparkad el liknande).Allt har betydelse när det gäller en sådan skada,eftersom det ofta är en ren sress skada i skellettet på hästen så kan det behövas lugn och ro för att det ska läka:confused: :smirk: :smirk: Ring vet så kan han undersöka och ge bra råd.Kam till både dig och hästen Malin

Min häst har en liten, avlång knöl på insidan av sitt bakben, den är stenhård och ingen reaktion. Har varit där i flera år.
Är ett överben.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka