Bukefalos 28 år!

Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Vad tycker du är max för en start i Msv C/B?

  • 200 kronor

    Röster: 34 55,7%
  • 300 kronor

    Röster: 24 39,3%
  • 350 kronor

    Röster: 2 3,3%
  • 400 kronor

    Röster: 1 1,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    61
  • Omröstning stängd .
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Att skriva en klass med 40 starter trodde jag att man alltid gjorde som skrivare?

*kl*
Vi skulle säkert kunna betala 400 kronor för en start, men jag tycker att det är alldeles för dyrt.

Man behöver inte åka så långt för att betala 160 kr för en start i Msv...

Eh, ja? Hade mooonas klubb bara en klass den dagen då?

Standard för mig är minst 2 tävlingsbanor, oftast 3 och flera fulla klasser/dag. Då hade det varit svårt att klara sig med 1 skrivare/dag :)
 
Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Småpengar???:confused::confused: Vad är du? bukes egna miljonär eller? Har du ens räknat på det där innan du skrev? Eller startar du 3 tävlingar/år?

Sorry men jag blir rätt upprörd när jag läser ett sånt urbota korkat uttalande. Vi som tävlar regelbundet o kanske inte bara i dressyr och dessutom är vanliga arbetare har nog en ganska annorlunda syn på vad småpengar är.:crazy:

vad exakt har min ekonomi med just dig att göra?
och för att besvara din spydiga fråga, så ja! jag har räknat på det.

startar ca 20 klasser på ett år. om det kostar 300kr eller 400 kr per start så är det en skillnad på 2000kr. 2000kr utslaget på ett år är småpengar. för det är 166,66 kr i månaden... och det är defenitivt småpengar... för det är 5 ynka kronor om dagen.
 
Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Eh, ja? Hade mooonas klubb bara en klass den dagen då?

Standard för mig är minst 2 tävlingsbanor, oftast 3 och flera fulla klasser/dag. Då hade det varit svårt att klara sig med 1 skrivare/dag :)

Här i Sthlm är det vanliga att bara ha en bana igång. Så då klarar man sej med 1 skrivare/klass, det är några klubbar här i Sthlm som har sk emklasser och då bara har en klass. Och att ha speaker som sekreteriat är ju inte sååååå svårt.

Men jag förstår tanken. Tex min gamla klubb (den närmsta) har tex 2 ridhus, ett 20x40 och ett större samt en utevolt (ca 20x40 eller nåt) = de skulle egentligen kunna ha 2 banor samtidigt, som sagt det som krävs "extra" är ju 1 domare, skrivare, insläpp. Resten finns ju redan.
Och sker deras tävlingar på vallen så har de även där så de kan ha 2 banor igång och ändå ha framridning (så gör de på sina fälttävlansklasser) men det är klart då skulle säkert dressyrekipagen klaga på att framridningsbanan "lutar" lite.

Själv tycker jag ju att det borde va det bästa ekonomiskt att försöka köra fler klasser på samma dag. Och starter finns ju definitivt att få ihop här i sthlmsområdet.
 
Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Jag brukar ju inte göra så många starter per år för hästskrället brukar skada sig i juli månad...

Men jag kan tänka mig att betala 350 kr för en start om det är en bra tävlingsarrangör, bra underlag och ok premier.
 
Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

300:- hade jag kunnat betla men hade fått tävla betydligt mer sällan än nu...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
  • Omröstning
Tjatter Läser en artikel på DN om kaffepriserna som skjutit i höjden, men att den representant för ett kafferosteri som får uttala sig tycker...
2
Svar
35
· Visningar
4 909
Senast: FannyN
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 542
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp