Bukefalos 28 år!

Vad kan elaggregatet vara värt?

aiquen

Trådstartare
(Detta inte är menat som en annons!)


Jag har ett elaggregat som jag ska sälja till en bekant. Jag har dock ingen aning om hur mycket aggregatet ifråga är värt.

Det är ett Elefant M 35, med (här går åsikterna isär här hemma) sex-nio år på nacken. 230 V, 50 Hz. Det har fungerat problemfritt i alla år och är i ett bra skick.

När jag googlar för att hitta lite mer specifierade uppgifter om det, så hittar jag ingenting om just detta aggregatet, men det verkar ha kommit en "uppföljare" - Elefant M 40 - som i alla fall ser exakt likadant ut som det jag har, och om det går följande att läsa:

Robust aggregat som klarar de flesta stängslingsuppgifter. Gräs och liknande bränns. Kontrollampor för både 230 volt och stängselutgång. Spänningen markeras av en lampa som blinkar när utgångsspänningen överstiger 2000 volt.

-------
Topspænding 9500 volt.
Impulsenergi 4,0 joule
Ladeenergi 5,0 joule.

Hegnslængder:
Normal afledning 15 km.
Kraftig afledning 8 km.

Jag vet förstås inte, men jag kan ju tänka mig att det inte skiljer så himla mycket på det jag har och detta, eftersom detta bara verkar vara modellen nyare än mitt.

Det kostar nästan 2000 kr inkl. moms ute i handeln.

Så, nu efter min knapphändiga information ;) - vad tror ni att mitt aggregat kan vara värt på ett ungefär? Jag vill såklart inte ta något överpris, men samtidigt så vill jag inte gå under dess ev. värde heller.


/aiquen, med noll koll men mycket tacksam för svar.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kan elaggregatet vara värt?

Jag skulle nog inte velat betala mer än 500 kr. Risken är ju tydligen att det är 9 år gammalt, kan mycket väl betyda att det kommer att klappa ihop vilken dag som helst.
Är himla svårt att sälja/köpa sånt där begagnat tycker jag. Särskilt till bekanta, tänk om de betalar 1000 kr och så dör det imorgon?
 
Sv: Vad kan elaggregatet vara värt?

Ja, visst är det svårt! Framför allt när det ju har några år på nacken. Samtidigt så har det aldrig någonsin visat några "ålderstecken" här utan har som sagt fungerat problemfritt i alla år, och det ser i alla fall ut att vara i ett bra skick fortfarande.

någonting tycker jag nog att jag kan ta för det i alla fall, för förhoppningvis kommer det ju ändå fungera i några/många år till. En 500-lapp kanske är rimligt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp