gul_zebra
Trådstartare
Ja det skulle kanske funka, men jag tror inte vi har labb här i trakten (jag är tyvärr inte flyttbar). Skulle någon vilja säga emot mig här så go ahead, jag bor i Borlänge i DalarnaJag sökte ett jobb en gång som var labbassistent med ansvar för försöksdjuren, i arbetsbeskrivningen var det tydligt att det inte var några obehagliga djurförsök, och det krävdes bara erfarenhet av djurskötsel.
Jag kom aldrig vidare på intervju, men spontant så känns det som ett lämpligt jobb med dina önskemål! I ett labb är det ju lugnt, ta hand om möss och råttor, och det känns även som det borde vara rätt flexibla arbetstider!
Annars labbassistent generellt jobbade en (outbildad) vän med, han gjorde enklare prover och dokumenterade och skickade ut provsvar etc.
Har tyvärr inget truckkortKöra truck på ett lager?
Ohja! Ofta är problemen olika svåra beroende på just omgivningen så det har du helt rätt i. Det perfekta jobbet på fel ställe blir inte så perfekt ändå och på rätt ställe kan det bli perfekt utan att vara perfekt, så att säga.Hej!
Du behöver nog bara hitta rätt ställe att vara på.
Jag jobbade som receptionist på ett internationellt företag, det var mestadels ett ensamt jobb, hände inte så mycket, jag svarade i telefon, sorterade och skickades företagets post, städade köket och hängde på buke (fast det ingick såklart inte i arbetsuppgifterna). På rätt företag kan det vara ett grymt nice jobb.
Posten hade jag inte satsat på, det är mycket stressigare där nu än tidigare (min pensionerade mamma jobba fortfarande där). På de flesta ställena går man brevbäring på morgonen och sen sitter man i kassan. Beroende på var kontoret ligger kan det vara riktigt stressigt att hinna med allt.
Råttskötare... hmmm... jag gissar att du vill ha lön, annars vet jag ett perfekt ställe för råttskötsel, tyvärr har de inte råd att betala lön :-(.
Kanske nån typ av ekonomi?? Om du ska börja som praktikant kan du säkert lära dig det mesta. Vi har en tjej där jag jobbar som började som supportperson, men nu är den som tar hand om det mesta av ekonomin och hon kunde inget sånt när hon började. Det verkar vara ett jobb med fasta rutiner, samma sak varje dag.
/Lavinia
Jodå, jag har hyra att betala jag också
Jag är urusel på siffror dessvärre, var nära på att inte ens bli godkänd i matte A
Möjligtvis att det kan funka i vissa situationer, men överlag blir jag stressad av stressade människor så kök är nog helt fel miljö för mig. Kan jag sas mind my own business så kan det gå hur bra som helst men ska jag vara bland folk som stressar så blir jag stressad själv också. Jag har tom fått uppfostra mamma till att inte ställa sig och hålla fast kundvagnen mitt i gången i tid och otid när vi sällskapar till affären, för att jag blir skitstressad av en sån småsak som att vara mitt i vägenFunkar det med stressig arbetsplats om du själv vet vad du ska göra och inte behöver stressa med det? Jag vet en med aspberger som jobbar i kök, där det är stundom mycket stressigt. Men hen har sina tydliga arbetsuppgifter, och de andra vet att hur stressigt det än är så kan de inte be just hen om hjälp. Ibland erbjuder sig hen själv, om hen har en bra dag.