kolblakkur
Trådstartare
Vad kan jag odla i min fönsterkarm? Vitlök, örter vet jag, men vad mer? Kan jag använda vanlig blomjord?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan jag odla i min fönsterkarm? Vitlök, örter vet jag, men vad mer? Kan jag använda vanlig blomjord?
Tomater kan nog gå bra, tror jag.
Ärtskott.Jag tänker att jag väcker lite liv i denna tråd (hittar ingen nyare).
Är själv intresserad av att börja odla, men bor i en lägenhet mitt i stan så jag har inte direkt några odlingsytor förutom inomhus och en liten balkong. Är sugen på att börja redan nu! Vad kan folk tipsa om att börja med såhär mitt i hösten?![]()
Skaffa bra växtbelysning med timer samt en luftfuktare av någon sort så går det att odla en hel del saker året runt inomhus. Chili, sallat, pak choi, diverse kryddor, ampelgurka och ampeltomater eller andra lågväxande,små tomater brukar vara rätt tacksamma att börja med. Dock brukar jag själv aldrig lyckas med att få tomater att ge frukt inomhus trots pollineringshjälp, däremot så går det sen snabbt bara man ställer ut dom på försommaren.Jag tänker att jag väcker lite liv i denna tråd (hittar ingen nyare).
Är själv intresserad av att börja odla, men bor i en lägenhet mitt i stan så jag har inte direkt några odlingsytor förutom inomhus och en liten balkong. Är sugen på att börja redan nu! Vad kan folk tipsa om att börja med såhär mitt i hösten?![]()