Vad kan man begära i lön ?

E

Emmizen85

Jag har fått för frågan ang helgjobb, i ett stall med ca 20 st hästar. uppgifterna är mockning, fodring, utsläpp och ridning. ,även inridning av unghästar.

Jag undrar vad man kan begöra i lön när man är 18 år ? :confused:
 
ja vet inte har inte tagit reda på det än.. men skulle du kunna säga en gissning ?
svart jobb ca lön ?
vitt jobb ca lön ? :confused:
 
vitt stalljobb= skitlön oftast, är dte inet praktik lön så brukar det väll ligga runt en sisådär 5000 från tidig morgon framåt 3 tiden
 
jag kan bara vitt jobb då är kollektivavtalen på heltid.
då står det så här.
Stallpersonal som fyllt 18 år eller 17 och har 1 års yrkesvana .. 13.905 .
Annars så får man gå på Stallpersonal 17 år och då är lönen 10930 och så får man dela det med 40 timmar så kan du ju få fram timlön. Sen ska man ju egentligen ha lite mer när det gäller helger . då är det + 28 kr per timme. men som sagt jag kan bara det vita ;) svart får du ta något mitt i mellan ;)
 
OJ. existrerar såna löner inom häst? *chockad*
händer nog mkt sällan.

jag ångrar än idag att jag är utbildad hästskötare.
(inte för yrket men för lönerna)
 
Jag vet iaf att i travstall har personalen för det mesta avtalsenlig lön. Vet att det tyvärr är annorlunda om man jobbar med ridhästar.
 
När jag jobbade i stal hade jag 67kr/h +ob.
Inte bra lön men skoj jobb.
 
en kompis till mig jobbar på ridskola. Hon fodrar och mockar åt 30-35 hästar, sköter stallet och rider väl en eller två hästar per dag. Hon jobbar mellan 8-17 vardagar och får 6.000 i månaden för det (vitt). Hon har ingen hästutbildning därför blir det väl praktiklön(?) Hon är 19
:banana:
 
praiktiklön här är ca 3700/månad.
det va iaf det jag skulle få, trots hästutbildning

(jobb 6-7 dagar/vecka)
 
När jag jobbar på ridskolan får jag den lönen för stalltjänst, det är ca 87kr för mig nu (borde kanske vara mer?). Sen tillkommer semesterersättning, ev OB och lektionstillägg om man har lektion...

13905:- ska du ju både dela på 40 och sen på 4...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 774
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 252
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp