vad kan man mata hund med?

Mammadutt

Trådstartare
Nu är det såhär att mina två små dvärghundar är galna i grönsaker/frukt såsom:
äpple
banan
paprika
lök
morot
gurka
sallad
tomat

jag undrar snabbt är något av detta olämpligt?
Lök och paprika kanske är lite starkt för magen?
Dom blir helt galna då jag gör sallad hemma och vill gärna smaka... :smirk:
 
Lök kan nog vara lite tufft för deras magar men annars är nog grönsaker helt ok. Finns ju BARF som du kan kolla upp, där är det en hel del grönsaker med såvitt jag förstått.
 
Lök ska du inte ge hunden. Annars tror jag inte att de andra grönsakerna/frukterna du nämnde är någon större fara. Tomat ska man ju inte ge till småbarn och kanske inte till hundar heller. Jag brukar ge min hund grönsaker och frukt om hon ser ut att vilja ha. Paprika är en favorit. :)
 
okej, då skippar jag löken... tack för ditt svar... jag vart förvånad när dom gillade grönsaker, det är först i sommar dom har ätit det.... och dom är helt galna, dom väljer grönsaker och frukt framför tex en köttbulle :confused: :D
 
ha ha va skoj! min jycke älskar apelsiner. den grisen har även stulit en flaska skånsk senap (stark) och han hade sugit i sig halva flaskan innan han blev upptäckt :d
 
Allt som du nämner älskar vår hund, men jag väljer bort lök och äpple som inte är så bra.

Kan lägga till smörgåsgurka och rå blomkål som favoriter :d
 
Kan kanske vara en vits att koka eller riva innan, om du ska ge dem lite större mängd. Alltså inte som en godisbit.

2 av mina 3 äter nästan alla grönsaker också, de gillar verkligen gurka! Även isbergssallad osv..
 
Som en del skriver; LÖK är inte bra. Det är faktiskt GIFTIGT för hund och kan leda till blodbrist.

Annars kan väl hunden äta det det tycker är gott. Mina älskar vattenMELON över allt annat!
 
okej, jag misstänkte att lök inte var så bra, enda gången dom ätit lök är då det fallit från skärbrädan... dom är snabba de små rackarna :eek: :angel:
 
dom är helt underbara mina två busar... Pudel hade jag inte en tanke på först men träffade min kompis toypudel och insåg hur underbara dom är, man har lätt fördommar om pudlar.... det enda negativa är ju att man måste vårda pälsen mkt :smirk:

Chihuahuan är så speciell, ALLA som träffar honom blir charmade inom 30 sek, han får ALLA på fall till och med dom som är anti småhundar :eek:
 
okej.. men pudlar e mysiga hundar! skulle själv aldrig orka med pälsen! :smirk:

"han får ALLA på fall till och med dom som är anti småhundar"
Doris me! Fast hon är liiite större än en vavva :p
 
hehe :) det är kul med hundar som är speciella och har sina egenheter :bump:

Ja pälsen är inte kul, nu trimmar jag själv... kör kort-kort stilen då han hatar att ha massa päls... jag har valt att han ska vara "hund" inte trimmad utställningsvovve... han ska kunna bada ute på sommaren och hoppa i leriga diken om han vill.. hade han haft lång frisyr hade jag ju blivit tokig och fått stå varje kväll 5 timmar säkert :crazy:
 
Hobbe älskar också frukt och grönt, vilket jag tycker är jätekul.
Undviker de starkare grejorna, men banan, ananas, gurka, broccoli, sparris, majs, plommon mm äter han med glädje...
Får gå nån kurs i hundmat så kanske han en dag kan bli vegetarian precis som jag :rofl:
 
japp! :)

Okej, måste bli dyrt om man inte trimmar själv o de ska va till utställning.. Men jag tycker dom e sötare me "valpklippning" :)
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Kilauea
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 612
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 825
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp