Vad klär ni på pållarna nu?

Sv: Vad klär ni på pållarna nu?

Inget täcke på min häst än så länge.
Om det regnar och är kallt, dvs bara någon plusgrad så får han regntäcke. Annars klarar han sig ett tag till. När han jobbats svettig får han stå inne ett tag med fleecetäcke och äta lite hö.

Jag har facktis inte satt på hlb täcke än bara ett regn täcke när det regnar dock. Har inte varit så kalt än här. Klb stoet fryser lite mer nu pga att hon inte kan hålla värmen själv längre så hon har fått ett fodrat regn täcke på sig. Ingen av hästarna är klippta och det är tänkt att till vintern ska de ha tjockare täcken på sig.

Miss Sixty skrev:
Jag har på min just nu:

I stallet:

300g täcke

Ute:

300g innetäcket + regntäcket eller ett 300g ute täcke med hals..
:eek:
Vad ska du ha på henne när vintern kommer sen? Alltså när det blir kallare?

Ja, jag undrade bara vad andra har på sina hästar! Min häst fryser inte och hade det inte varit för att ET sagt att han ska ha täcke nu (öppet och blåsigt där han står nu) hade han gärna fått gå utan dagar då det inte är nederbörd.. Men ska ha något för att hålla ryggen varm..

Bor i Göteborg och har häst med lite känslig rygg...

Thermotäcke (halvtjockt) inne, stalldörrarna öppna...

bucas regntäcke ute, om det känns kallt eller blåser har han ett bävernylon-täcke under. Riktigt kalla dagar har han haft kvar thermot under.

oklippt och japp, det blir många lager senare i vanter...

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 542
Senast: alazzi
·
Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och... 2
Svar
22
· Visningar
4 525
Senast: mackan
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 504
Senast: Buck
·
Utrustning Tror bestämt jag behöver komplettera täckesgarderoben till mitt helklippta islandssto. Idag består garderoben av: Ett regntäcke Ett...
Svar
12
· Visningar
802
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka