Vad köpa på Horze

Sv: Vad köpa på Horze

Du hade alltså 3500 där!?!?! Du kan skänka det till mig :angel:

Jag hade nog kört på MHs nya skor och chaps, tror att de kan bli bra i sommar, fast det är för att mina fötter och MH har en bra kemi ;) Och ett par Pikeur-ridbyxor. Eskadrons PCV-skydd är något jag är väldigt inne på också...
Sen vet i tusan...

//E

Kingsland saker (Ridbyxor, dunväst, strumpor)
Pikeur ridbyxor
MH ridskor
sen är nog pengarna slut. haha nä men måste du handla där eller?

Ja korrekt. Grejen är den att jag inte har en aning om hur MH´s chaps är i storlek och inte skorna heller. Dumt när man inte har möjlighet att prova men jag måste skicka efter. Men jag får väll mäta lite o sådär. Har ju bara ett par vanliga shortchaps sedan tidigare och graningestövlar, så jag har länge varit inne på ett par vettiga stövelskaft och sedan ett par läderridstövlar så småning om.

Jag funtar lite på ett par Sprenger Bow Balance, men nu är jag ju just så inne på att sälja hoppsadlarna m tillbehör och allt och bara ha dressyrgrejer. Senskydd + kotskydd har jag redan och de duger utmärkt för träning, min kompis ska hoppa min häst lite först bara träna henne kanske 2-4 ggr/månaden, sedan om det går bra ska hon ev. börja tävla henne. Men hon har en egen hoppsadel som hon använder på i princip alla hästar hon rider. Men behövs det sedan kan jag ju köpa tävlingsschabrak m.m. när den dagen kommer, känns inte riktigt aktuellt just nu..

Hur är Kingsland ridbyxorna? Har bara Pikeur och Euro-star bland dyrare märken sedan tidigare (billigare t.ex. Roping osv. ) så ja har ingen aning om hur kingsland grejerna är. Men jag tycker den där marinblå västen är snygg , och jackorna med för den delen. Men jaa ja vet inte :p .

Jo jag har 3500 kr o bränna på Horze.

Skulle väl vilja säga att MH är normala mot det stora hållet. Jag har deras High Rider och High Caliber och har haft deras ridskor och visst finns det bättre kvalitet, men de är så himla sköna, så jag håller mig till dem. Chaps är väl bara att mäta, kolla på MHs hemsida om du vill ha mått.

De har ju rätt snygga Isabell Werth-schabrak, inte mina färger, men jag gillar dem!

Köp en hjälm annars ;)

//E

Kingsland ridbyxorna är supersköna!
låg i midjan o alldeles lagom liksom. (inga dressyrbrallor m andra ord ;) ) lite som Pikeur Cindy kan man väll säga om man ska likna dom m ngn modell.

o jackorna o västarna är underbara. så snygga o funktionella o allt :)

Funtade lite på en ny störtkruka ett tag men jag har en gpa titium som jag är väldigt nöjd med och ja, eftersom ja inte ska ha kvar hoppsadeln o behålla min hopp-style :p så känner jag inte för o köpa en fluga annars tycker jag dom är rätt så coola :D . Hade velat ha en charles owen dock . Min dressyrhjälm jag har nu är en CO showhat men den används sällan numera.

Men jag ska kolla lite mer på MH skorna :) har haft blundstones jodphurs förut, vet du hur MH är i jämförelse? tänkte mer på om de är breda eller smala? Blundstones jodphurs är ju relativt breda och jag har hyfsat breda fötter, dessutom ganska stora fötter i övrigt då jag har stl . 41 oftast.

Har ett Isabell werth schabrak brunt som är jättesnyggt, och som jag är väldigt nöjd men tyckte inte horze hade några snygga färger. Och jag är inte nåt så där jätte stort behov av schabrak :p .

Jag är nog mer inne på ridkläder till mig själv en grejer till hästen faktiskt. Hon har nog det mesta. Visserligen vill ja ha en ny dressyrsadel o är rätt säker på att jag kommer köpa en ny åtminstone i sommar men det är ju inget man kan komma så långt med för 3500 hos horze :p .

Låter lovande ang kingsland produkterna :) ska kika lite närmare på dem då. Vet du hur de är storleksmässigt? Tänkte på ridbyxorna t.ex. i jmf med ett par pikeur? Jackorna i jmf med t.ex. Moutain Horse?

BoT:s snabbandage (de va tydligen på rea!) och även paddarna va på rea såg jag.
shabrak kan man ALDRIG få för många av :idea: passa på å köp lite nya dressyrshabrak om du ska bli "dressyrig".
lite nya snygga strumpor kanske? alltså de dyrare, sånt tycker iaf jag att man aldrig lägger pengar på annars! likaså lite nya handskar kanske? roeckl är suveräna om hippson har dom.
nåt nytt täcke....?
kingslands jackor fullkomligt älskar jag!! har 2 st, vill ha en tredje. så det är ett superhett tips från mej. eller en väst, eller ridbyxor men det kan ju va lite svårt med stl kanske när du inte provat innan?

om du ska till gbg nästa vecka så är det ju en superbra chans att prova storlekar o sånt, så kan du beställa från hippson sen.

Vet inte hur de är jämfört med Blundstones, däremot så är de rätt breda. Stövlarna som jag har, har format sig efter mina fötter så de är underbart sköna (såg dock att de har höjt priset på High Rider, med en tusenlapp!!) för det priset. Dock är jag lite nyfiken på deras nya som sagt och även deras MH Mountain Rider II som lite mer stallsko/rida hemma-sko.

Jag är lite smyg MH-fan :angel:

//E

Nu har du virrat till det piggis ;) det är Horze och inte Hipsson, annars hade BoT varit givet :) Jag ska köpa deras snabbandage i gbg.

Men ja handskarna ska jag absolut kolla närmare på , rocekls alltså för det börjar bli dags för nya. Har ju light & grip sedan tidigare och älskar dom! Kanske ska köpa ett par sommar-handskar o ett par fleecefodrade också :p Men ja hur är kingslandskläderna i storlek då?

de är ganska små i storlekarna, jag har en sweatshirt/hoodie därifrån o den var det XXXS (japp 3*X)på. o jag är ju en normal 36/38:a men ridbyxorna är lite mer normala. o på min jacka har jag S tror jag. men det finns väll kanske en måttabell på hemsidan?

hur har du lyckats få 3500 där?
Jag vill också:angel:

Jag skulle köpt eskadronskydd, isabellschabrak och pikeurbyxor!

Tipps om du är osåker på storlekarna åk till närmaste ridsportsaffär och prova så ser du vad som passar och inte passar

Inte deras täcken iafa. Köpte ett därifrån förrförra året och det gick i sönder efter ett år typ och håller inte tätt.

Vill du handla saker till dig själv el hästen?

KL sakerna är stora favoriter hos mig,spc jackor och dyl,gäller det ridbyxor så håller jag mig dock till Pikeur.

Vet som sagt inte vad Du är ute efter?
Är själv fta inne på Horze och det är inte alls sant att kvaliten suger som ngn sa,det är som sagt en "samligts plats" för de "stora och bättre" märkena;)

Har du fått den nya katalogen då?
Om du vill så kan du ju PM:a mig om vad du är intresserad av så kan jag ta mig en tur dit nån dag och kolla/klämma på sakerna du är intresserad av och så kan jag ge dig en rapport sen:idea: ;)
Måste ändå dit nu i veckan för att små handla lite:angel:

Kan även säga att inte ens Hälften av alla saker som finns i butiken visas i/på varken katalogen/hemsidan.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: tott
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 890
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
458
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka