Vad köpa på Horze

Sv: Vad köpa på Horze

Tack för alla svar allihopa :) får ta mej en funderare på lite grejer, ska slänga in dom här sen så får ni bedöma :p . Men jag har motsvarande stl. 42 på mina piekur tror ja, vad ska ja då har för storlek på kingsland? Och jag brukar ha stl. L på tröjor och jackor men beror ju på hur saker o ting är i storlek. Vissa grejer har ja stl M på. Men ja gillar hellre stoora jackor som man kan ha massor m tröjor under en små :p . Så vad tror ni om storlek på Kingsland jacka, väst och ridbyxor?

Tyvärr har ja inte fått den nya katalogen :( står ju att dom är slut! Och ändå har jag varit registrerad hos dem ett bra tag (sedan starten i princip) . Vore jätte snällt om du ville klämma o känna på lite grejer åt mig :) .

Tycker dock att det är så dåligt att allt som finns i butik/katalog inte finns med på hemsidan.

Jag har fått min katalog,den är ganska så uppdaterad nu med vad den var förut,finns lite mer saker att se/välja bland,men det är som sagt Lite med vad som finns inne i själva butiken!:)

Ja men säg bara till vad det är du är ute efter så ska jag kika på det när jag är där,har ganska så bra kontakt med ägarinnan till stället (Nej jag är Inte alls stammis:angel: :D ) så hon kan säkert ge mig klara besked gällande stl och sådant.;)

Men vad tråkigt att katalogerna är slut(för tillfället?) , det är ju annars så kul att bara titta i dom! Såg visserligen några snygga ridbrallor (kläder övh) i den som jag själv blev lite intresserad utav:D

Senast ändrad:

Här slänger jag ut lite grejer jag är intresserad av, vet inte alls vad det i slutänden kommer bli för något jag väljer dock. Jag har bestämt
mig för att jag antagligen kommer avvakta tills efter Gbg Horseshow
med att beställa något därifrån. Då får jag ju tillfälle att prova många
saker , både från Pikeur, MH, Kingsland m.fl. :)

Jag som inte hade tänkt köpa någonting till hästen :p fastnade dock för lite saker från Eskadron bl.a. deras Pro Dressage dressyrskydd,
transportskydd, dralon täcke.

Till mig själv fanns det ju kingsland regnbyxor, eventuellt en jacka eller väst. Dock är det så himla begränsat när det kommer till färger på alla produkter som de säljer verkar det som dock. Men funderar lite på denna jacka i marinblått:
33365_S.jpg

MH är det möjligen skor, leggings eller stövlar jag skulle kunna tänka mig jag har tyvärr fått avsmak på deras ridbyxor tyvärr. Gillar jackorna rätt mycket men vet inte om det var något specifikt som Horze hade inne från MH som jag ville ha när det kommer till jackor m.m.

Roeckl handskar kan det mycket väl bli ett par utav (eller två..!)

Fanns även en fleecejacka och en cashmeretröja från Pikeur som såg fin ut.

Tyvärr tror jag de tryckt upp så dåligt med kataloger så man inte kommer få någon katalog alls verkar det som :( Väldigt dåligt , i synnerhet för oss som har långt till butiken och eftersom deras hemsida är så himla dåligt uppdaterad.

Jag skulle köpt det här:

One4all klubbjacka brun - 419 kr.
Pikeur Lugana Basic - 1090 kr.
Kingsland PVS regnjacka - 339 kr.
Roeckl Light Grip sommarhandskar - 399 kr.
Kingsland knästrumpor - 169 kr.
Pikeur damstrumpor - x2 - 129 kr - 258 kr.
MH Protective Jodphurs - 898 kr.
4-pack lindor x2 - 89 kr - 178 kr.

Summa - 3492 kr. :D

Jag kan åka någon dag och hämta kataloger i butiken och sen skicka till dig? :P

*kl*

Ang Kingsland jackorna så är dom jättestora i stl!! Jag är en 34:a / XS och har en kingsland jacka i XXXS, och den är jättestor till mig... Har en som passar också, den är i stl 10 år....

Byxorna är ganska hala, tycker jag, men dom är mer normala i stl... :)

Nänä inte är väl jag virrig?? :angel:
Roeckl-handskar tycker jag absolut! det är sånt man inte vill lägga pengar på annars tkr jag. de är ju dyra, men grymt bra.
när det gäller kingsland så har jag 2 jackor. har precis en sån (modell o färg) som du visade bild på, den har jag stl M på. Sen köpte jag en blå jacka på börjes för nån vecka sen (det är liknande modell, det är kanske ngt annorlunda yttertyg, på ärmen är det bara ett litet runt märke men annars verkar det va precis samma). Kan tänka mig att den är den förra modellen, på den jackan har jag iaf XS.... så den nya modellen måste ju va väldigt små i stl om man jämför med den förra!
Jag har i normala fall S-M el 36 på jackor.
Mörblått är väldigt snyggt, passar till allt o väldigt praktiskt, så satsa du på en sån! om du får pengar över, så skulle jag nog investera i en Kingsland-väst oxå. Grymt snyggt till våren :d

Ok, Horze har inte BoT? men du lär nog hitta i Gbg då.
Kanske finns det nån snygg tröja/väst? Kul att ha nåt lite "finare" när man ex ska träna (det är heller inget jag vill lägga pengar på annars). Kyra har ju grymt snygga kläder om dom finns på Horze!
Snygga strumpor kanske du hittar?

Mina plus två kompisars MH skor har släppt sulan. Detta är moddel scs3 eller vad den heter.
MH's andra modeller har antingen spruckit eller lossnat på ett eller annat sätt. Riktigt dålig kvalité. Måste sluyta köpa såna skor nu!

Ohh den dära KL jackan har jag själv!!!:love:
Köpte den förra året och min är "vit/silver i färgen *typ* och Jag bara Löööööv it! Den är fleecefodrad inuti och är väldigt varm och vind/vatten isolderad,man kan även öppna "speciella" dragkedjor på sidorna (under armhålan och neråt typ) så att det fläktar lite om det blir för varmt:idea: Så den rekomenderar jag starkt,för jag funderar även själv på att köpa ytterligare en till fast i marinblått (som dig då!):o :D

Men jag kan ta en kik på dessa grejer du nämnt:p ,och jag håller med dig om att avvakta med att beställa ngt förens Efter du varit på Horse showen.

Jag har fått hem en extra katalog (på mammas adress då) och den kan jag skicka till dig om du vill?;)
Edit: Oj såg nu att även Sorbe erbjöd sig att skicka en katalog hon med:p

Hallå du kan väll åka till nån annan hästaffär o pröva skor o shaps o så kollar du strleken.. ?? lr?

Kingsland ridbyxorna är supersköna!
låg i midjan o alldeles lagom liksom. (inga dressyrbrallor m andra ord ;) ) lite som Pikeur Cindy kan man väll säga om man ska likna dom m ngn modell.

o jackorna o västarna är underbara. så snygga o funktionella o allt :)

Varför kan man inte ha cindy som dressyrbrallor? jag rider dressyr, och har inga direkta problem mer än att man MÅSTE ha skärp i dem...ärligt talat tycker inte jag cindy är mkt lägre i midjan än ex. Lugana... men mondega modellen är riktigt hög...

Tycker att Horze alltid har mycket roligare saker i butiken än på hemsidan!
Har iof bara varit i den i Upplands-Väsby men där hittade jag både ett supersnyggt schabrak (ville ha men dock lite för dyrt för mej:mad: ), senskydd och ett Weather beeta stalltäcke som jag blev helt kär i. Och en massa kläder jag ville ha men inte fick köpa för min plånbok...:angel:

Nu behöver ni inte putta upp denna tråd längre för jag har redan beställt från Horze, och fick hem allt idag. Finns en tråd om vad jag köpte därifrån redan.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
398
Senast: tott
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 898
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka