Vad köpte du i Globen?!

Sv: Vad köpte du i Globen?!

Här kommer det jag köpte!

3 par grimskaft, alltid användbart;)
3 för två vilket gav proset 50:-

Flece täcke 95:-

Nät svett täcke
3 för 200:-, så jag delade med två andra och betala ca 67:-:angel:

Schabrak som jag kom på att det kanske var en dressyr modell men passa fin fint till min hoppsadel:angel:

Och ben reflexer
för 60:-

*kl*

Min "tomte" är där och handlar idag och hon (kvinnlig tomte) ville ha lite tips om vad jag vill ha. Jag brukar alltid veta precis vad jag vill, men nu när jag är fattig student så har jag inte vågat titta så mkt. på hästsaker...

Har tipsat henne om schabraken från BR, ngn. annan som har varit där som har ett par tips om något snyggt som finns att inhandla på globen?

(Hoppas jag inte bryter mot trådreglerna)

Köpte detta svettäcke från weatherbeta som ska vara Sveriges bästa svettäcke. Så jag gick på det då min häst stressvettas så i transporten. Det återstår att se om det är så bra.
Var lite snål när jag var på Globen. Ångrar nu i efterhand att jag inte köpte pannbandet, schabraket och sadelgjorden som jag klämde på:cry:

16756630.jpg

ja, jag är supernöjd med det :D kommer sitta fint på pållen :d

Bison: ja, sjöhagen är riktigt bra! :banana:

de vart inte så mkt för mig iår att handla även fast ja fått ny häst,
så det vart

ett ländtäcke från Z-täcke
16737779.jpg

babyblåa lindor från börjes :angel:
16737780.jpg

Global schabrak
16737781.jpg

Kingsland tröja
16737782.jpg

Framskydd - JW
16737783.jpg

L-sporrar - pessoa
16737784.jpg

plus ett innetäcke från OS-täcke ( har 3 st redan super kavalitet)
sen ett ute täcke med hals-regn från börjes. billigt o bra faktiskt.. :)

KL

2 Agria-vintertäcken 595kr styck varsitt åt hästarna
1 BR schabrak, tan-färgat 200kr (SÅ sjukt snyggt!)
1 Global schabrak, vitt med mörkbrun kant o två flätade passpoaler, jag antar att det var lite guldigt, brunt och så minns inte :angel: 350kr
1 pannband med strass, böjt 400kr
Nos och nackludd till ponnyns transportgrimma 100kr
Fick gratis nos o nackludd av min svägerska från hennes monter

Och nu skäms jag... Jag tänkte att jag kan ju köpa en lös hals åt mitt Amigotäcke, hittade HW först av allt och sa vad jag ville och i strl L. Så grävde och grävde och grävde dom... Och ja, den enda halsen i L som fanns kvar var LJUSLILA OCH LJUSGUL :crazy: Och i min bakisyra köpte jag det... Tur att hästfan rullar som en tok just nu.

Var på tok för seg i huvudet efter gårddagen så jag sprang i stort sett och plockade på mig och sprang ut därifrån,
Kanske köpte nånting mer, minns faktiskt inte.

sånt global schabrak har jag med, det är jättesnyggt.

önskar att jag också vore där och kunde shoppa!!! :bump:

fast så jävla kul var det fanimej inte, jag undrar alltid varför jag går dit för jag orkar egentligen inte med stora mässor. i sådana fall är falsterbo bättre :)

Idag har jag shoppat:

Mörkblått scapa sett - 850kr
16761641.jpg

Grå/oranget schockemöhle schabrak :love: - 350 kr. dock märkte jag på vägen hem att han hade gett mej 250 kr tillbaka (jag betalade 500kr) så jag betalade bara 250 kr :o
16761642.jpg

16761643.jpg

stor, vaderad tränsväska, som jag ska ha mitt HG träns i. - 100 kr (ordpris 195 kr)
16761644.jpg

sedan ångrar jag som attan att jag inte köpte ett par färgglada stigbyglar från Equipe. jag vill ha antingen ett par blåa eller guldfärgade. så nu måste jag nästan beställa ett par :d

sedan hittade jag ingen förbygel som jag ville ha :( hittade en jättefin men den var lite för orange.

Vart en del för mig. :D

51519_1196619990.jpg

Vinterjacka med brodyr, Jacson jodphurs, tre par ridstrumpor, ett par Jacson handskar, Waldhausen hoppspö, höpåse till transporten, multifärgat grimskaft, Anna Scarpati schabrak, Boiselle hoppkalender, liten whiteboardtavla med penna, en packning snabbputs till läder, Cowboy Magic och en massa tidningar.

Han verkade dra bort 100 kr på de flesta av hans produkter idag.

Haha okej. jag blev lite snopen när jag märkte att jag hade en extra hundríng i plånboken. men det var ju snällt av honom :bump:

(fick visst inte ha med bilden, men hästen med blått svettäcke o vovve framför syftas det på.)

Åh vill ha vovven! Älskar Boxrar! När jag blir stor så... :)

(sorry. hade inget med globen att göra. var bara tvungen. )

Detta fick jag med mig hem från globen + julklapp till min syster och morbror.

Bok om körning 200:-
Stallboken 159:- (tror jag)
Reflexer med clips 100:-
Handskar 198:-
Borstar till shettisen 300:- (ungefär)
Reflex till shettisen brösta (selen) 150:-

samt diverse hästtidningar!

Sedan köpte jag en körpisk till shettisen från piskmakaren för 480:-
För lång för att fotas :-)

*KL*

Tyckte det var svårt att hitta något i år. Jag fick anstränga mig. Endera är det ett ålderstecken *ve och fasa*, att jag har vad jag behöver i princip, eller så var det dåligt utbud i år.

Blev kär i ett strasspannband från tror de var Charlies, men kan inte förmå mig att betala tusen spänn för ett pannband ens om jag har råd.

Så det blev ett grått schbrak med svart kant och silver rep-passpoal, med brodyr (i silver) till nye herrn (så nu kommer han bli halt..)

Ett par billiga benskydd modell basic att ha i hagen

Och så fick lille ponnyn och nye herrn varsitt svart fleecetäcke med grå, bred passpoal från Sjöhaga Wear.

Och sen åkte jag och resten av pengarna hem :eek:

Jag tsod och kollade på en sjukligt blingad grimma men besannade mig, när skulle de ha dem, jag har en ziljard grimmor. Sen hade jag tvångstankar om att brodera Liemannen på något bara för sakens skull, men han ska få växa klart först ponnyn, sen ska vi köra med 'Liemannen'-dekor :devil:

Ett sånt tänkte jag också köpa, det var så fint :love:

Mm, verkligen. Jag gick länge och kikade på schbrak utan att hitta några.
Så hittade jag det där, som är perfeeekt, och för 249 pix. Snacka om flax, blev 379 kr med brodyr (långt namn ju så blev 2 rader, dvs 100 + 30).

Men såååå snyggt, jag satt och kikade på det flera ggr på vägen hem *töntig*

Ska ta bild, men inte ikväll.

Jag var där på fredagen och de fick bli:

* Lädersadelgjord
*Läderfett
*Fleecevantar
*3-fingershandskar
*2 handvärmare
*Svansrem
*Hundtäcke
*Tygelreflex
* och sen popcorn och cola såklart!:d

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 365
Utrustning Äntligen är det dags för Gothenburg Horse Show och Eurohorse! Denna tråden är till för att visa upp alla nya grejer som inhandlas på... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 905
Senast: Chevy
·
Utrustning Idag slås portarna upp för den årliga mässan på Stockholm International Horse Show, i Annexet. Den här tråden är till för att du ska... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 075
Senast: heidi maria
·
Utrustning Läs HELA tråden innan du lämnar ett inlägg, eller två!!! Imorgon slås portarna upp för den årliga mässan på Göteborg Horse Show... 9 10 11
Svar
206
· Visningar
33 803
Senast: LouisePaulsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur