Vad kostar besiktningen?

mian1

Trådstartare
Ingen avancerad på klinik utan en enkel utförd av distriksvet?

Hästen ska varken köpas eller säljas utan vi behöver lämna in ett besiktningsprotokoll för att den gamle hästens veterinärvårdsförsäkring ska gälla.
 
Hos mig skulle det bli ca 1300 kr med distriksvet. som är ca 2 mil bort inkl. allt.
 
Kostar bara 500 för mig med... fast det är iofs inte distriktveterinären utan en vi känner... men hon tar 500 av alla hon åker till...

/Ullis
 
Jag gjorde en vet. besiktning av min häst genomförd av distriktveterinär i höstas, ute på stallplan... Kostnad ca 1000kr (kommer inte ihåg "på kronan" hur mkt men tusenlappen!).
 
Det beror ju på hur långt de måste köra. För oss med 4mils resa kostade det c:a 800kr men då raspades även tänderna. Det kostar lika mycket oavsett varför du besiktar.
 
Varför var mer en förklaring till varför hästen inte skulle ha en grundlig genomgång på klinik.

Tack alla för svaren. Kan ju vara bra att få ett litet hum om vad räkningen kommer att gå på redan innan man ringer och beställer tid.
 
kostar ca: 800 för mej (göra dte på måndag) knappt 1 mils resa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 771
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 506
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 213
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp