Vad kostar det

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare pinjong
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 699
P

pinjong

har två frågor.
för hur mycket beräknar ni att en häst som tränas äter för i månaden?

hur mycket ska man ta betalt för att föda en märr me föl i månaden?;)

Sv: Vad kostar det

det beror ju på hur mycket man ger. (uppenbarligen)
kan gissa att mina äter för 700:- styck / mån, har dock fri tillgång till hö så det går ganska mycket ;)

Sv: Vad kostar det

Jag har hö som kostar 2 kr kg...

12 kg = 24 kr / dag x 30 = 720 kr

(och det ska man väl räkna med även om man har eget hö för annars hade man ju kunnat sälja den mängden)

Kraftfoder:

Ja där är det bara att räkna ut pris och hur många kilo hästen käkar?

Min korsis-häst jag hade käkade för över 50 kr om dagen när hon var i full träning.

Nu har jag inte räknat bort momsen på foderinköpen iofs men jag räknar med mellan 1000 och 1500 kr/ häst med det höpriset.

Hästar i vila/promenadridning några ggr/vecka räknar jag med ca. 600 spänn förutsatt att de inte har behov av några extra tillskott förutom mineraler och salt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 984
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
692
Senast: corzette
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 716
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka