Vad kostar en häst besikting?

I

Icis87

Hej!
:smirk:
Äre det någon som vet vad en häst besikting kostar? :bow:

MVH Erica

Sv: Vad kostar en häst besikting?

En gårdsbesiktning jag gjorde kostade 650 kr, en annan 1000 kr. Klinikbesiktning gick på 1800 kr.

Jag betalde 980kr för besiktining + vaccinering, men då var de distrikts som kom ut och priset är inkl. mons och alla extra så avgifter som tar!

Måste fråga även om det här låter dumt...

Om jag köper en häst i tex småland då jag själv bor i sthlm, hur gör jag då med vet.besiktningen? ringer jag distrikts vet. där? eller...? :confused:

Svar ja, eller om du får en överenskommelse med säljaren att besikta hästen när den kommit hem till dig. Men det är kanske inte så många som skulle gå med på det, eftrsom en transport är en potentiell riskt för hästen att komma till skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 980
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 021
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur