Vad kostar gummimattor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnea 82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 771
L

linnea 82

Jag har en box på 12kvm och en på 9kvm.Vad kan det gå på att köpa gummimattor till boxarna?Och var finns det billiga och bra mattor att köpa?

Sv: Vad kostar gummimattor

Jag vet många som har hört av sig till fabriker där dom har rullband tex med sånna gummimattor..man kan få dessa mattor gratis när dom ska bytas ut eller för en billig peng.:)

Har du nåt tips om var man kan leta för att kanske få tag på nån?

hmm,, granng*rden kan säkert ta hem... sök på nätet...
gummimattor e vanligt inom lantbruk, så där man köper sådana tillbehör borde de finnas....
minns inte vart jag köpt mina tyvärr ;)

Har bara hört att de är jäkligt dyra:(

Den matta från Jula påminner mycket om den vi har på stallgången, det är mycket möjligt att det är en sådan matta. Den är smidig och funkar bra i gången, men den är alldeles för tunn och klen för en hästbox (om det nu är en sådan) skulle jag säga. Du kommer ändå behöva strö normalmängd och det det blir nog i så fall inte så mycket mjukare för hästen att ligga på heller ..

Kolla www.ridbanan.com
www.gimmex.se

Tänkte också att den e nog alldeles för tunn, såg så ut:( Nej det är ju svindyrt jag får nog fortsätta att strö med spån upp till taket på min ena som är en riktig gris:smirk: Men det är jäkligt tungt att mocka:(

Har ju i så fall tänkt att jag skulla kunna använda mindre spån men så tjock är den nog inte, eller har du sett den i verkligheten?Tråkigt att slänga ut typ 5000:-på en matta

Kolla www.ridbanan.com där finns prisuppgift på en 0,8 kvm matta.
Sedan får du räkna på hur mycket det blir bereonde på boxens storlek. Visst är det dyrt, men tänk på att du sedan har dina mattor i flera år också..

Liknande trådar

Träning Fått tips om att fästa gummimatta på frambommen i transporten för att få min häst som skrapar när han blir frustrerad att sluta skrapa...
Svar
12
· Visningar
748
Anläggning Hej! Jag håller på att renovera ett gammalt stall och kikar efter gummimatta till boxarna. boxens storlek är 350 x 230. Vilka mattor...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Grizelda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 029
Senast: jemeni
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka