Vad kostar Krafft Protein?

D

daysi

Krafft Breed är ju inte värst vidare billigt, typ drygt 9 kr/kg.
Vad kostar Krafft Protein? Hur mycket innehåller säcken och vad kostar den? När jag kollat lite på Optignägg och Freefarm har jag sett att jag behöver något av dessa till mitt hö med mkt lågt proteinvärde.

Är Krafft Protein smakligt för hästarna, eller är det lika "äckligt" som mineralerna? Breed är väl samma stuk som de andra Krafftsäckarna (grund etc) fast med andra värden, bara eller? Dvs sådant som pållarna tycker är smarrigt?

Tacksam för svar!
 
Protein kostar ca 12 kr/kg och är inte särskillt mumsigt, men bättre än mineraler. Breed är smakligt och innehåller mycket vitaminer och mineraler.
 
Jaha! Breed passar bra in i min blivande foderstat (enligt optignägg och freefarm), och det gör likaså Proteinet. Då är det ju trevligare (och billigare) att ge Breed. Det går nog på jämnt ut, eftersom jag skulle behöva ge 400 g Protein och ca 6-700 g Breed. Då behöver jag heller inte ge mineraltillskott.

Tack så mycket för hjälpen!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 652
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag är själv vegetarian av etiska skäl. Min hund kommer av naturliga anledningar inte att vara det. Jag vill därför ge ett foder som...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 329
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 121
Senast: Irival
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 379
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp