Vad kostar lucern?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 116
S

Sirisiri

I 25 kg säck? Prisskillnad på mix, hack och pellets? Måste veta!

Jodå samma antal kilo...pelleterat är billigare än det hackade...samma kilo och samma näringsinnehåll. ;)

När jag frågade varför det hackade kostade mer fick jag till svar "ja men hästarna får ju mer tuggmotstånd ju".Visst det är ju sant...men jag tyckte ändå inte det var ett skäligt svar. :crazy:

:rofl: skulle det vara en anledning till att sätta högre pris på det :rofl:

Det högre priset måste ju bero på att transporten och lagerhållningen blir dyrare - det tar ju mer plats.

80 kr? jag betalade 110 kr på granngården i måndags!

Köper man på pall så får man exakt lika många säckar på en pall som balar! Så jag tror inte det handlar om att de ska få plats. ;)

Men visst hackad lusern funkar bra till hästar som gärna hetsäter...men hästar som hetsäter får ofta i regel för lite hö under dagens gång...vilket gör att de sätter i halsen. ;)

Nackdel den hackade är ofta dammig...vissa balar är bra...men det är för oaccceptabelt ojämn kvalite´! :crazy:

Ska man betala dyra pengar för något...ja då ska det vara värt det också! ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
824
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 089
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 087
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka