Vad kostar sommarbete?

F

Frieser

Jag har en del hagar som jag har tänkt att ta in sommarhästar nu till sommaren 2004. Men har ingen aning vad sommarbete kostar! :D Vill inte ta för mycket. :o Hur mycket ska man ta? :confused:
 
jag har mina ponnyer på bete från ca april-ca oktober och betalar sammanlagt 600kr för hela sommaren,men då kör vi upp m vatten och sköter tillsynen själva. mina är b-ponnyer. men rimligt är väl att ta ca ponnyer 150-300kr och hästar ca 400-500kr i månaden
 
Beror ju på vart man bor, vi tar 650:-/månad och det är vad det ligger på ungefärligt här i sthlm.
 
Jag betalar 1000 kr/månad för sommarbete...

Men runt 500 kr kanske vore lämpligt. Beror en hel del på hur 'centralt' du bor.
 
Du får även tänka på att det ska täcka dina ev kostnader som tex inköp av mer eller nytt stängselmaterial, elaggregat om det behövs, saltstenar, vattenkar mm.
 
Runt Eskilstuna tar de 500-600:- per månad för hästbete. Själv betalara jag 200:- då jag endast lånar mark och har mitt eget staket.

Tycker att 400:- är lagom om det inte är en vall hästarna ska gå på. Ska de gå på vall så runt 600:- kanske.

/Hippo
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Funderarn
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 156
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Amk
·
Svar
48
· Visningar
2 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp