Vad kostar transportör?

C

caramelle

Jag ska ev. snart köpa häst, och undrar vad det kan kosta att anlita en transportör för att köra hästen från Umeå till Uppsala? Var hittar jag transportörer? Kan ni länka eller lämna tel.nr. till olika firmor som kör den sträckan? PM:a om det inte är tillåtet att skriva sånt här på forumet!
Hoppas ni kan hjälpa mig!
/Caramelle
 
Ingen som känner till nåt om transportörer? Pris på ett ungefär?
/Caramelle
 
Kolla Ridsport...där finns flera att ringa till...man får stå på sej...de kan vara knepiga att nå.Det brukar stå vilka som kör i norr.

Som jag har kollat så är det ungefär 60 mil mellan Umeå och Uppsala...så runt 3000-4000 kr gissar jag att det kostar.
 
Även jag tipsar om att titta i ridsport, finns en massa annonser där!
Tänk på att fråga om hur hästarn transporteras, var de övernatter mm.

Vet att det även finns dom som kör hästar från travbana till travbana, det brukar vara billigare om man har den möjligheten.
 
Som sagt, kolla i Ridsport på annons sidorna, där finns alltid en massa annonser om transportörer. Det är ca 80 mil mellan Umeå o Uppsala.
 
Jag skickade min häst från Uppsala till Skåne förra året och fick betala runt 900:- enkel resa.
Mellan Umeå och Uppsala borde ju vara enkelt att få följe med, de kör väl travhästar titt som tätt ner till Solvalla. Kan du inte titta in på ume-travet (heter det så?) och fråga?
Vet tyvärr ingen som kör norröver, bara de som kör söderöver.
Men att kolla hästtidningar är en bra idé, kolla ridsport, hästfynd o alla andra du hittar, går bra att kolla i gamla nummer också!

/Hippo
 
Det finns bara tre transportfirmor som kör upp hit. Jag har PM:at dig namn och telefonnummer till dem.
 
Betalade 2000:- när jag transporterade mitt varmblod från Luleå till Västerås i februari. Pm:ar dig deras telnr ifall att du inte fått det....

Anneli
 
Jag har skickat/hämtat häst från Skåne-Täby bara, det kostade 1500:- enkel resa. Då skickade jag med transportör som transporterade galopphästar mellan stall och bana, funkade kanon.
mvh Maria
 
TACK alla, för hjälpen!
Nu har jag telefonnr till några olika transportörer. :bow:
/Caramelle
 
Är det 80 mil emellan istället för 60 som jag skrev???

Ehh...då måtte det vara stora fel på min kartbok...där står ju avståndet mellan städerna och i min står det 60...!?!
 
Vad konstigt då jag har 40 mil till umeå o 40 mil till Uppsala... Men kom på nu att det är ju kustvägen dom räknar, jag bor ju innåt i landet o räknade inlandsvägen o då är det visst 20 mil längre...det förklarar det hela... :D
 
det låter dyrt...min granne tog hem 4 hästar från england o d betalade hon 3000 för...
 
Såvida man inte känner någon väl eller har fått en slags "special-deal"...ja då kostar det en slant.

Ska nu i dagarna ha hem en häst ifrån Gamleby till Nybro...ca 17 mil...det kommer att kosta mej 1000 kr...för de räknar ändå 20 mil fast att det är 17...några mil hit eller dit spelar liksom inte så stor roll...det är ju resorna som ska gå ihop...de avrundar ju uppåt.
 
Jag fick betala 1700+moms för att få hästen transporterad 55mil.
Dom brukar alltid säga priset utan moms, så att du inte får en chock om dom säger ett annat pris sen
 
Jag skulle transpoternat ner en häst från Västergötland till skåne (26 mil) Det skulle kosta mellan 2500 -3800kr och då ringe jag till dem i ridsport. Sluta med att jag hämrta honom själv kosta då 700 tur och retur.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 614
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 951
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp