Sv: Vad kräver du?
(* stjärna betyder att mitt nuvarande stall uppfyller "kraven")
KRAV
Ett stall med tillräckligt stor box, och god ventilation
allt ska följa djurskyddsreglerna *
Ridhus på ridavstånd *
Stor hage med hästkompis * (förhoppningsvis snart)
God säkerhet i stall och hagar * (t ex bra boxlås,inga vassa kanter, ej nåbart foder, stor stallgång, hyfsat staket och strömtillförsel)
Tidiga ut och sena insläpp, (i annat fall gör jag det själv) *
Bör finnas
Sadelkammare *
Inte alltför lång körväg till stallet *
Bra ridvägar *
Varmvatten
Likvärderande stallkompisar *
och där man kan komma överrens och kompremissa, där det inte blir bråk över småsaker
Där man hjälps åt att hålla ordning och reda (en person får inte "glömma" att sopa stallgången efter sig varje dag i veckan, men har man glömt att plocka upp skiten efter sin häst EN dag ridhuset så ska det inte bli ilskna utrop heller, då är det väl bara att plocka upp till den personen, och hoppas att den gör samma för en, en annan gång)
Hade gärna fått finnas
Ridbana *
terrängbana
Skrittmaskin
tillhörande ridhus med hindermaterial som alltid står framme. Gärna med läktare
spolspilta
fikarum och toalett och dusch
stort stall o mycket folk, MEN lugn i stallet
box utan galler överhuvudtaget *
Analyserat grovfoder, valfritt strömedel och kraftfoder, allt detta superbilligt, helst gratis

(då hade det förvisso inte funnits någon plats kvar till mig

)
bra tränare
tävlingsinriktade inackoderingar, fast med naturlig hästhållning
inackoderad hovslagare, veterinär, equiterapeut och lite så

snyggt nybyggt stall och hagar med snyggt staket
stället ska ligga centralt, fast mitt i skogen och även stora gräsängar omkring
allé upp till gården

öppningsbara fönster. Och/eller rastningshage i anknytning till boxen, som man kan ha öppet vid bra väder på nätterna, och där hästen kan gå ut när man t ex mockar.
Boxarna får gärna ligga i t ex halvcirkel så slipper någon häst stå längst in i gången.
För övrigt så tycker jag om kollektivstall, som vårt. Där hästarna får gå ut tidigt, in sent, och täckesbyten ingår, och eventuella hagskydd.
Gärna där man hjälps åt med mockning (har man en bit till stallet, och hästen har en vilodag så hade det varit skönt att slippa åka ut den där dagen mitt i iskalla vintern) blir så mycket billigare än ett helinackoderingsstall också, och är jag ändå i stallet kan jag lika gärna sköta resten av hästarna också.
Hade jag haft väldigt nära till stallet så hade jag kunnat tänka mig att sköta allting själv.