Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag blev också väldigt förvirrad! :o men en snabb googling gav att Fyren mellan haven också ska bli film, men att de typ precis har börjat filma. (Du kanske är ett orakel?! :eek: ;))
Aha! När mitt huvud är snorfyllt ser jag in i framtiden alltså :cool: :D

@Mineur Tack för tipset! :)
 
@niphredil
Vill du läsa typ chic-lit som utspelar sig i Sverige förr om åren så kan du alltid kolla in Elisabet Nemert, Frida Skybäck och Simona Ahrnstedt. Det är lite lagom underhållande läsning (inga litterära mästerverk) som engagerar men utan att bli jobbiga eller vara något som fastnar direkt :)
 
@niphredil
Vill du läsa typ chic-lit som utspelar sig i Sverige förr om åren så kan du alltid kolla in Elisabet Nemert, Frida Skybäck och Simona Ahrnstedt. Det är lite lagom underhållande läsning (inga litterära mästerverk) som engagerar men utan att bli jobbiga eller vara något som fastnar direkt :)
 
@niphredil
Vill du läsa typ chic-lit som utspelar sig i Sverige förr om åren så kan du alltid kolla in Elisabet Nemert, Frida Skybäck och Simona Ahrnstedt. Det är lite lagom underhållande läsning (inga litterära mästerverk) som engagerar men utan att bli jobbiga eller vara något som fastnar direkt :)
Förr om åren som i typ historiska romaner? Är rädd att det inte intresserar mig så fasligt faktiskt.

[förlåt!]
 
Förr om åren som i typ historiska romaner? Är rädd att det inte intresserar mig så fasligt faktiskt.

[förlåt!]

Ja typ, de utspelar sig på typ 1700-talet. Fast fokus ligger mest på relationerna och i de flesta böckerna är det rätt coola kvinnor i huvudrollen som går emot normer etc. Inte så väldigt trovärdigt men som sagt, lagom underhållande :)

Ge typ Överenskommelser en chans om du kan hitta den billigt, tror den passar bra till snor! ;) :D
 
Jag har läst ut Vad jag älskade av Siri Hustvedt.

Otroligt välskriven och genomtänkt och bitvis obehaglig och sorglig. Mycket symboler och dolda betydelser som författaren dock ofta gav ledtrådar till. Boken handlar om två konstnärs/författarfamiljer i New York som har akademiska karriärer och stora vindsvåningar i SoHo. Kändes väldigt dekadent och bohemiskt och roligt att läsa om.

När jag googlade såg jag att boken är delvis självbiografisk. Vet inte hur man döljer texten tyvärr så vill inte skriva ut det här.
Åh, det är en av mina bästa böcker ever! Jag läste den för 4-5 år sen och jag tänker fortfarande ofta på den :heart
 
Visserligen UK men har du läst Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap (The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society) av Mary Ann Shaffer?
Nej, det har jag inte. Ska googla!

Har typ femton tabbar uppe nu med olika böcker jag är nyfiken på :D
 
Förresten - A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers av Xiaolu Guo Chatto. Utspelar sig också i UK, men... så ljuvlig.
 
Ja, jag tyckte om den! Även om vissa bitar ur dialogen inte känns så realistiska för tretton-fjortonåringar. Men den var fin! Jag kommer att kika efter de andra också.

Jag blev allra mest glad över en bok som utspelar sig i vår del av landet och faktiskt kan ha en viss igenkänningsfaktor :)
 
@niphredil Å, potatis-boken är jättebra läs den!

Sen såg jag iofs att du inte var så pigg på historiska böcker, men måste ändå slå ett slag för Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross, den är superbra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp