Vad ligger en tinker på i pris?

Allt de stämmer på henne
Klassiska symtom på smärta orsakad av PSSM. Hon skulle säkert bli en helt annan häst med rätt foderstat och ett liv anpassat för en PSSM-häst. Eller när jag säger "en helt annan häst" menar jag så klart att hon skulle bli sig själv, snarare, om hon slapp ha ont av sin diet och omständigheterna i hennes liv. :)

Men det är ju lite pyssligt, så klart. Om du ska behålla henne är det ju en bra idé att läsa på, hon blir säkert en supertrevlig tjej om hon slipper ha ont hela tiden, och om du ska sälja henne är det ju ändå bra att göra det du har möjlighet att göra innan hon blir såld, tänker jag. Inte minst för att kunna informera en ev. köpare.
 
Allt de stämmer på henne
Stackarn... Men vilken tur att hon nu är hos dig, som anade ugglor i mossen!

Jag vet att det kan vara väldigt emotionellt överväldigande att få ett PSSM-besked, och jag klandrar ingen som väljer att avliva. Men man kan ge dom bra liv om man vill och kan lägga pengarna, tiden och engagemanget 💖.

Det kan vara läge att prata igenom det med din familj eller liknande, speciellt om du har någon du har delad ekonomi med.

Jag är för övrigt emot försäljning av PSSM-hästar, men det är min personliga åsikt och jag kräver inte att någon annan ska dela den. Omplacering till ett erfaret hem med rätt förutsättningar kan vara ok. Men att ta betalt är skevt. Om jag själv skulle ta emot en PSSM-häst i mitt stall igen så skulle jag vilja ha betalt, och rejält så. 6000kr/månad minst.
 
Stackarn. Verkligen. Jag hade sagt att antagligen så tar man alla tips och gör så hon får ett bra liv. Då får du troligen en vän för livet och en fin ridhäst eller också får man avliva med förlust. Hade inte tyckt en sån häst skall säljas vidare efter allt jag läst och hon ser verkligen super ledsen och smärtpåverkad ut på bilden. Personligen hade jag gjort allt och särskilt med egen gård. Så hon kan få ett bra liv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 364
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp