Bukefalos 28 år!

Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag har suttit några dagar nu och lyssnat på The Rasmus, bandet jag lyssnade på 24/7 i högstadieåldern :D Jag blev väldigt nostaglisk och nyfiken på vad alla andra lyssnade på.
Det enda jag vet är att jag och mina vänner hade ungefär samma musiksmak. Vi var klassiska "kajal-runt-ögonen-stort-hår-svarta-kläder-fjortisar" :love:

Ett par av mina absoluta favoritlåtar med The Rasmus var Sail Away och Funeral Song

Andra låtar som gick varma i min stencoola mp3-spelare var Good Riddance med Green Day och Eminems When I'm Gone och Lose Yourself, men inget slog The Rasmus.

Vad lyssnade ni på? :)
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Kent, Lars Winnerbäck och Savage Garden är det jag minns tydligast. Deras cd-skivor rullade på repeat dygnet runt i min stereo! :love: (och den meningen kändes extremt uråldrig :p )

Fanns mer, men det var de skivorna jag köpte, mest. Annars var det mer (för mig) "one hit wonders" som jag fastnade för, i stil med de bra videorna på Voxpop :)
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Oj, Green Day på högstadiet, för mig är Green Day gymnasiet, lite efter haha^^

På höstadiet minns jag särskilt Wheatus - Teenage Dirtbag. Det var den första jag kom på, sen måste jag tänka^^.


//r
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Jag lyssnade mest på kent, Mando Diao, Metallica, Broder Daniel, Sex Pistols, Depeche Mode och Kaizers Orchestra. Vilket är exakt samma band som jag lyssnar på idag.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

nu var det inte så många år sen jag gick ut högstadiet men jag lysssnar fortfarane på kent och westlife som jag gjorde då :P westlife har jag lyssnat på sen jag var sju år då dom startade :D har alla skivor
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Linkin Park, Evenesens ;) Lyssnade man på Britney Spears var man dock tönt :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

HIM, Linkin Park, Metallica, Live, Eminem, Savage Garden, Winnerbäck, GES (eheh), Texas, Depeche, Eric Gadd..

Och väldigt, väldigt mycket på soundtracket till Queen of the Damned! (Deftones, Disturbed, Earshot, Static-X... Så bra!)

Och så ägnade jag mig åt att MINSANN vara gothare och hata alla poppare och pandor hahaha. Genom att läsa på ALLT om gothmusik á la 80-talet men inte egentligen lyssna på något av banden. Åsikter var visst himla viktiga haha.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Halvt kl

Vad bra musiksmak många hade! På min skola lyssnade de flesta andra bara på radiomusik :crazy: Vi var en liten grupp som lyssnade på annan musik som den jag nämnt och även fler andra av banden som nämnts här.
För mig är kent, Winnerbäck, HIM, Linkin Park med flera mer gymnasiet och senare än högstadiet :p
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Bara måste hoppa in från Senior :p

Jag lyssnade (nja, levde och andades) NOFX, Pennywise och the Offspring. För att blanda ut det hela (detta var före Spotify...) så handlade jag rätt mycket andra skivor med blandad punkrock, rock och metal. Hade en del Metallicaskivor, någon Slipknot och Slayer också. Sen gjorde jag mixtape att spela i min walkman.

Allt annat var skit.


Nu, sisådär femton år senare lyssnar jag på det som råkar spelas i bilradion, men ibland tar jag fram några gamla favoriter på Spotify och bara njuter.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Alice Cooper, Nirvana, Dia Psalma och lite andra liknande band. :)
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

kl
Alla som lyssnade på Kent vare mainstream och tönt:p
En hel del Franz Fredinande, men mer musik som jag inte ens idag kommer ihåg IAMX var en favorit, sedan kom j-rocken (dir en grey, x-japan, mucc osv) och då var man tuffast i plugget;)
En hel del punk också.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Är egentligen senior, men iallafall:
Placebo (sedan jag var 11-12 år), Marilyn Manson, Nirvana, Rancid, Green Day (from då Dookie kom).
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

In Flames, Slipknot, Marilyn Manson, Disturbed och HIM. De tillhör fortfarande det jag lyssnar mest på, 10-13 år senare.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp