Bukefalos 28 år!

Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Och väldigt, väldigt mycket på soundtracket till Queen of the Damned! (Deftones, Disturbed, Earshot, Static-X... Så bra!)
Åh, samma här. Så jävla bra. Och filmen sög, men Stuart Townsend gjorde att jag älskade den. Eh.

Linkin Park måste jag också lägga till på min lista, då var de favoritbandet ihop med kent. Gillar dem dock inte idag, även om jag tycker att någon enstaka låt fortfarande är riktigt grym.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Hybrid Theory :heart
(och ja, den filmen var ju inte mycket att hurra för)

Och hur kunde jag glömma Dia Psalma, Charta 77 och Coca Carola? Fy på mig!
Miyavi, Dir en Grey o co lyssnade jag nog inte på förrän gymnasiet tror jag.

Då kom det elektroniska mer också, får tacka exet för både det och punken!

Annars är nog det jag minns bäst med högstadiet att jag och min kompis i princip tog sönder skolans skrivare genom att printa tusentals sidor med HP fanfics.. Ähäh. Hoppsan.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Marilyn Manson, Slipknot, Murderdolls och Wednesday 13 ;)
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Är egentligen senior, men iallafall:
Placebo (sedan jag var 11-12 år), Marilyn Manson, Nirvana, Rancid, Green Day (from då Dookie kom).

Du hade definitivt platsat i vårt gäng :D Tuffast i skolan, javisst :o Och den som lyssnade på Green day men inte Rancid, vad var det för nån sorts wannabes? "Alla" visste ju vilken koppling de hade. Annars var man bara tönt. :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Haha, den är ju underbar på sitt lilla sätt. "Okej alla fellow vampyrer, Lestat riskerar att avslöja vår existens genom allt sitt babbel, så jag har världens bästa idé för att vi ska kunna fortsätta leva i anonymitet! Vi attackerar honom med våra övernaturliga krafter på scenen under en konsert med fler hundratusen besökare! Då kommer garanterat ingen få veta NÅGOT om några vampyrer!"

D'espairsRay och Dir en grey började jag ju lyssna på i sena tonåren, ja. D'espairs spelade i Stockholm en vecka innan jag upptäckte dem, det tyckte jag var skitkul.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Kent, Garbage, Alanis Morrisette, Ani DiFranco, Jeff Buckley, lite Madonna när andan föll på, samt en hel del hiphop. Allt gillar jag faktiskt fortfarande även om jag inte lyssnar så aktivt på det längre.

/31 år och fortfarande musiknörd
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Vilken rolig tråd! Mina husgudar var The Sisters Mercy, Nine Inch Nails och Marilyn Manson. Den lilla svarta och svåra tjejen vägrar dock mogna även om smaken blivit mer förfinad, bredare och lite poppigare nu :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Rolig tråd!

Jag lyssnade mycket på Kent, User, Pink och diverse pojkband men sen var det mycket enstaka låtar från diverse artister. Allt ifrån Alice Cooper till Cascada.

Blev riktigt musiknörd på gymnasiet då J-pop/rock kom in i bilden och min kärlek till många typer av rock väcktes ordentligt.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

I högstadiet var det Backstreet Boys, Westlife och Britney Spears som var det man lyssnade mest på.. :P Känns lite avlägset nu såhär 15 år senare, men vissa låtar är ju fortfarande bra :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Åh, högstadiet. Jag gick på en skola med nästan bara bönder och raggare så det var inte många som uppskattade min musiksmak :D Lyssnade nog mest på Dia Psalma, Ebba Grön/Imperiet/Thåström, Misfits och Charta 77. I nian övergick jag dock mer till Dark Tranquillity, Summoning och typ, power metal. Var högst influerad av min äldre bror och lyssnade länge på ungefär samma musik som han gjorde. Det enda jag fortfarande lyssna på egentligen är nog Thåström, men såg faktiskt Dia Psalma för ett par år sedan bara för nostalgins skull, det var himla fint :)
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Vad lyssnade bönderna och raggarna på då? :D
Hos mig var det just bönder och raggare som lyssnade på Dia Psalma, Ebba Grön, Imperiet och Thåström :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

*kl*

Jag lyssnade mycket på Marilyn Manson, The Ark, Murderdolls, Sisters of mercy, 69 Eyes och lite annat på samma tema.

Samma band älskar jag fortfarande, trots att det var ett bra tag sen jag gick i högstadiet. :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Evanescence, Within Temptation och Lacuna Coil mest sen lite annat :)

Yepp jag hde såklart långt svart hår och massa kajal oxå!
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Jag lyssnade nästan enbart och uteslutande på Winnerbäck, visserligen mest under gymnasiet, men det började redan i åttan-nian någon gång. Jag lyssnar fortfarande uteslutande på Winnerbäck. :p

Min bästa kompis var hårdrockare, så det blev lite av den varan också. Mestadels när vi var tillsammans visserligen.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Åh nostalgi!!!
Här hemma spelades det The Rasmus, HIM, Evanecense, Nightwish, Green Day, My Chemical Romance, Sonata Artica, Fall Out Boy, Panic! at the disco och liknande.
Skulle skämmas över mitt framtida jag om jag vetat att Take That är det som spelas helst här hemma just nu :o , självklart annat också men.. :D
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Oj. Jag lyssnade mest på hairmetal/sleaze och liknande rock, gärna från 1980-talet. Mötley Crüe och KISS var mina husgudar. Crashdïet älskade jag för att man fick "vara med", alla andra band fick man ju uppleva i efterhand. Tigertailz, Pretty boy Floyd, Odin, Poison. :p

Def Leppard, Judas Priest, Accept .. Inte hairmetal, men också musik jag gillade.
 
Sv: Vad lyssnade ni på i högstadiet?

Jag genomgick en radikal förvandling musikmässigt under högstadiet; började med Westlife, Natasha Bedingfield och Robyn i 6-7:an men lyssnade i 8-9:an nästan uteslutande på My Chemical Romance, System of a Down, AFI, Yellowcard och Simple Plan.

Återgår fortfarande till de senare rätt ofta och tycker fortfarande om lite punkrock/rock då och då, men annars är det mer kamrater såsom John Mayer, Of Monsters and Men, Emeli Sandé och Maria Mena som gäller nu för tiden.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp