Vad lyssnar du på? II

Eftersom temat för dag elva i #DepecheDecember-utmaningen är 'A Question of Lust' – en av mina favoriter – så är valet självklart. Lika fantastisk live som i studioversion. :love:

 
Varje gång jag ser den här videon blir jag först tagen av dess innehåll, sedan imponerad över hur före de var sin tid med den här texten om hur vi håller på att förstöra vår värld.
Videon är skapad av ett fan för en tio-tolv år se'n, medan låten självt är från 1971.


Edit: Det var ju tråkigt att den inte vill visas direkt. Men videon är öppen för allmänheten, så det går att kika via Facebook. Även utan konto, ser det ut som.
 
Jämtländsk Brudmarsch.
Ögonblicket då Merit ler in i kameran bakom sin hammond vid 0:38...

(från Ragnarock-festivalen vid Holmenkollen 1973.06.17)

 
En grupp jag såg första gången redan 1974 är Pink Floyd när de framförde mästervet The Dark Side Of The Moon på Wembley. Här är deras långa Shine On You Crazy Diamond som de framförde live 1990 på Knebwoth (I was there :) ). Kolla in 18-åriga holländska Candy Dulfer på saxofon (8:25) som fick sitt genombrott när gitarristen i PF David Gilmour upptäckte henne. :love:

 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
623
  • Artikel
Dagbok Har funderat en stund på om jag ska posta en dikt jag skrev ikväll och blev lätt road nu när jag oroar mig för att ångra mig om jag gör...
Svar
0
· Visningar
990
Senast: Takire
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 032
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ... om något som gnagt i mig ända sedan en av mina kunder i morse gratulerade mig på Internationella Kvinnodagen. Och jag känner att jag...
Svar
0
· Visningar
1 088
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp