W
withyou
Sv: Vad måste du byta ut?
Jag "kommer att få byta ut" (som om jag skulle byta ut min utrustning, haha):
Liten lista på populära saker som blir förbjudna:
Alltså: Ni ser själva att det här funkar inte. Går ju inte att byta ut hela garderober värde 5000-50.000+ för en sånhär skitsak. Skrev till SvRF på fb dessutom och fick till svar att "Vi följer det internationella ridsportförbundet FEI:s regler vad gäller märken på utrustning vid tävling. Det har inte skett någon ändring i reglerna utan de har bara förtydligats.", alltså har tydligen regeln funnits redan innan bara att de har valt att plocka fram den i rampljuset och ta den på större allvar (?). Hur som helst så tänker jag inte bry mig minsta lilla om det och förmodligen inte de flesta domare/överdomare heller, i värsta fall om nån no-lifer-domare skiter ner sig så får man väl som andra föreslagit ta med en tejprulle eller nåt.
Förhoppningsvis lägger domarna krut på att säga till alla krattor där ute på banorna som inte kan rida utan piskar, sporrar, ryter och slår sin hästar istället, för reglerna för spöanvändning har faktiskt också blivit skärpta för 2012!
sen vilka domare som bryr sig om det märker vi ju, men eftersom de skitit i det hittills kan ju vi likagärna skita i utrustnings-regeln... 
Jag "kommer att få byta ut" (som om jag skulle byta ut min utrustning, haha):
- Lamicell-hjälm
- Säkerhetsväst riders company (nästan säker på det iaf)
- Alla mina benskydd
- Några schabrak
- Skrittäcke i fleece från capriole
Liten lista på populära saker som blir förbjudna:
- Schabrak och huvor från bla hööks, JW, schockemöhle, jacson, lami-cell, scapa, glen gordon, exklusiv horse wear och equipe
- Kavajer från bla JW & animo
- Ridbyxor från bla JW, kingsland och eventuellt Mountain horse (beroende på om brodyren på baksidan räknas som logga)
- Ridhjälmar från GPA, Lami-cell, BoT, uvex, JW, hööks
- Benskydd från JW, hööks, catago, eskadron, veredus, hv polo
- Stövlar från bla Tretorn, dyonchaps
- Boots från bla catago och professional choice
- Jackor, tröjor, tshirts, skjortor och strumpor från bla JW, Kingsland, Mountain horse, BoT, hööks, Kyra K, pikeur
- Transporttäcken, skrittäcken, stalltäcken, fleecetäcken osv från bla horseware, JW, HV polo, hööks, exklusiv horse wear, lami-cell, capriole och shires
- Övrig utrustning såsom grimmor, transportskydd, träns, sadlar, sadelgjordar, benlindor osc från alla möjliga olika märken.
Alltså: Ni ser själva att det här funkar inte. Går ju inte att byta ut hela garderober värde 5000-50.000+ för en sånhär skitsak. Skrev till SvRF på fb dessutom och fick till svar att "Vi följer det internationella ridsportförbundet FEI:s regler vad gäller märken på utrustning vid tävling. Det har inte skett någon ändring i reglerna utan de har bara förtydligats.", alltså har tydligen regeln funnits redan innan bara att de har valt att plocka fram den i rampljuset och ta den på större allvar (?). Hur som helst så tänker jag inte bry mig minsta lilla om det och förmodligen inte de flesta domare/överdomare heller, i värsta fall om nån no-lifer-domare skiter ner sig så får man väl som andra föreslagit ta med en tejprulle eller nåt.
Förhoppningsvis lägger domarna krut på att säga till alla krattor där ute på banorna som inte kan rida utan piskar, sporrar, ryter och slår sin hästar istället, för reglerna för spöanvändning har faktiskt också blivit skärpta för 2012!