Vad måste man veta när man skaffar foderhäst?

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej vet inte om tråden ligger rätt annars för någon gärna flytta på den. Jag har hittat en foderhäst. Så jag undrar vad man måste veta när man skaffar foderhäst/egen häst?

Sv: Vad måste man veta när man skaffar foderhäst?

Allt,
Man måste gå koll på allt ifrån foderstater, vaccinationer, hovvård, sjukdoms symptom, hur hästen bör täckas, hur utrustning ska sitta, vad för oväntade kostnader som kan dyka upp med mera.

Man lär sig en hel del med tiden men grunderna här ovan ska man åtminstone kunna teoretiskt och till större delen praktiskt.

Allt,
Man måste gå koll på allt ifrån foderstater, vaccinationer, hovvård, sjukdoms symptom, hur hästen bör täckas, hur utrustning ska sitta, vad för oväntade kostnader som kan dyka upp med mera.

Man lär sig en hel del med tiden men grunderna här ovan ska man åtminstone kunna teoretiskt och till större delen praktiskt.

Tillägger försäkring!

Väldigt viktigt att hästen har en bra försäkring!

Lägger till att man måste kunna se skillnaden mellan en frisk och en sjuk häst. Förstå när en hst är halt och när man bör ringa efter veterinär.

Tycker det beror på hur mycket hjälp och kunskap man kommer ha runt sig.

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 310
Senast: Nota
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur