Vad mäts vid en bedömning?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Lilla_My
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 005
L

Lilla_My

Sitter och kollar på några hästars bedömningar i worldfengur och undrar vad de olika måtten, M1 till M11 tror jag det är, betyder? Det första är väl mankhöjden tror jag, men sedan tar min kunskap slut. Någon som vet eller kan hänvisa mig till någonstans där informationen finns?

Sv: Vad mäts vid en bedömning?

Tack!

Men så är frågan då också vilka av dessa mått som motsvarar vilka i Worldfengur? Där står ju bara M1, M2, osv.

Sv: Vad mäts vid en bedömning?

Om jag inte minns fel, så är dom uppräknade i ordning i FIZO. Det ska vara 11 st mått (M1-M11), samt 2 st hov-mått = 13 st totalt.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 312
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
604
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka