Vad menas med A:O

TheHunted

Trådstartare
Hej!
Vad menas med A:O på en tävling, om det står tex:
KLass 2: 80cm A:O??
Snälla förklara.,....

Sv: Vad menas med A:O

A:O är en bedömning som man har. A:0 betyder att man rider en omhoppning efter fas 1 om man är felfri vill säga! Det finns massor av olika bedömningar alla desa tror jag at du kan hitta på www.ridsport.se
Lycka till

fel fel... A:0 är en bedömning ja, det är endast en grundomgång man rider. Men snabbast med minst fel vinner. Så det är något av en omhoppning hela banan.

Sen finns bedömningen hoppning i 2 faser A:0/A:0 och rider man först fas 1 (grundomgång) är man felfri får man rida fas 2 (omhoppning). Snabbast med minst fel i fas 2 vinner. Är ingen felfri i fas 1 och alltså kommit vidare till fas 2 vinner den med snabbast tid och minst fel i fas 1.

hoppas du fattar!

Finns det inte en nålad tråd om alla bedömningar här längre?

minst fel och fortast runt vinner helt enkelt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan 30 svenska ekipage är på plats i Herning, Danmark för internationella klasser i såväl hoppning som dressyr. Under tävlingens...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 320
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
214
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025