Vad menas? Tidsplanering?

T

Tican

Jag ska tävla en LD på lördag, och läste startordningen idag... Det är bara en klass, och en unghästavdelning och en vanlig... Min ponny är kat D och jag startar NÄST SIST på hela tävlingen. Alltså sju avdelningar innan mig!!! :o :( :crazy: och 43 hästar... första klassen börjar kl 16, när borde jag vara där och när kan JAG då tänkas starta??

Och en annan sak, på stsrtlistan står det:
Startnr Hästnr Förnamn Efternamn Häst Klubb
och VAD i hela friden menas med "hästnr"?? på mig och min ponny stod det 3 och på nån annan stod det 36! fattar ingenting!

MKT tacksam för svar! :bump:
 
Det första förstod jag inte - sju avdelningar och en klass??
Men du lär ju vara där innan det börjar så du kan gå banan. Hoppning brukar gå rätt så fort, det beror ju lite på vilket tempo funktionärerna har, men vi brukar räkna på ca två minuter per ekipage.

"Hästnr." är det nummer din häst har i hästförteckningen, och som den också ska ha på nummerlappen.
 
Jaa, det är en unghästklass och en vanlig, osså är det ju fyra kategorier och jag startar näst sist i sista kategorin och sista avdelningen! :o Så jag måste ha nummerlapp med? :confused:
 
7 avdelningar FÖRE dig??, är det avd A och B i Kat A, B, C och D, och du rider Avd B i Kat D stämmer det?
Eller hur får du ihop 7 avdelningar annars?

Eftersom det trots allt bara är en enda klass så skulla jag tro att du kommer starta runt 18.00 om det inte är allt för stora förändring, många strukna eller många efteranmälda.

Hästnr, det nummer din häst fått i hästförteckningen, det nummer som du ska ha på nummerlappen om ni behöver någon, jag antar att det är en klubbtävling och då bestämmer klubben om nummerlapp ska bäras eller inte, de brukar de oftast inte begära.
Fick du nummer 3 så antar jag att din ponny heter något som kommer i början på alfabetet.
 
Det var en lokal, och ja då måste du ha nummerlapp.

Dom kostar mellan 15-20 kr i en hästaffär :smirk:
 
Ja, precis! :) Okej, då är jag med... Så jag behöver vara på tävlingen ca kl 16?
 
är du där kl 16 så bör du vara i god tid och kolla bara så det låter er gå banan mellan någon kategori, annars får du vara där före första start kl 16.
 
Sv: Re: Vad menas? Tidsplanering?

Vad mkt d är o tänka på innan tävling .. Hade ingen aning om allt det där innan:S .
 
Sv: Vad menas? Tidsplanering?

Det är inte speciellt vanligt att det är ungponyer anmälda i alla kategorierna, har aldrig ens hört om nån tävling där dom kört alla 8 avdelningarna i en och samma klass.

43 hästar + prisutdelning mellan kategorierna + höjning = 1 timme och ca 45 min

oftast (stort sett ALLTID) så måste man gå banan innan första start. så sikta på att vara på tävlingen ca 30 min innan första start.

Tänk på att du ska hinna till sekritariatet oxå! ibland är det lååång kö. :crazy: .

om det stog nr 3 framför din hästs namn i hästförteckningen så är det de nummret som du ska ha på nummerlappen, som ska vara på ex. tränset hela tävlingsdagen då hästen är utanför transporten.
Blanda ej ihop med startnummer!!!!

kom ihåg att du har samma startnummer hela tiden, även om det är några innan dig som styker sig.

Lycka till!
 
Sv: Vad menas? Tidsplanering?

När det gäller bangången brukar ju Kat. D ryttarna få gå banan efter att Kat. C är slut.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 814
Senast: tuaphua
·
P
Körning Nu börjar jag med mina oändliga frågor om tävling i körning, igen! Nu har jag läst hela tävlingsreglementet i körning (TR V) Jag jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
2 119
Senast: miamia
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 582
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp