Bukefalos 28 år!

Vad menas ? två faser 382.4.2 (A+A:0)?

Sandrahorse

Trådstartare
Eftersom jag tävlar den 31 augusti, och klassen heter 95, två faser 382.4.2 (A+A:0) Vet att omhoppning är med men kommer den på en gång eller måste man först vara felfri i grunden och sen köra vidare på en gång eller behöver man inte vara felfri i grunden för att fortsätta ?. :O :D
Har försökt kolla runt lite men inte hittat något svar och får jag inget svar här frågar jag min hopptränare. Men skulle vilja veta det så snart som möjligt :D Tacksam för svar.
 
Har du kollat i TR? Det finns ju till och med angivet i vilket moment. (382, punkt 4.2).

Mom 382 Hoppning i två faser/ Competition In Two Phases
(FEI art. 274)
1
Första fasen består av en bana med 7-9 hinder med eller utan kombinationer
beroende på klassens svårighetsgrad. Om klassens svårighetsgrad kräver kombination
ska denna förekomma redan i första fasen. Andra fasen, som inte är en omhoppning
och inte är en andra omgång, består av 4-6 hinder. Även här kan en kombination
förekomma.
2 De ekipage som är utan felpoäng i första fasen fortsätter direkt på andra fasen.
Mållinjen i fas ett är startlinje i fas två. Ekipage som ådragit sig något fel i första
fasen får ritten avbruten på signal från domaren. Undantag : 4:6 Om ekipaget inte
är uteslutet i första fasen, får även ekipage med fel fortsätta i andra fasen. Då denna
metod ska användas består första fasen av minst 5-7 hinder, totalt 11-13 hinder.
Ekipagen placeras och rangordnas efter sammanlagda fel och tiden i andra fasen.
3 Både första och andra fasen ska ha en maximitid och en tillåten tid.
4 Felpoängtabellen gäller fullt ut med hänsyn tagen till vilken bedömning som
används i respektive fas. Bedömningen i faserna behöver inte vara lika. Tempot i de
båda faserna behöver inte heller vara lika. I fas två kan banan bestå av hinder som
inte ingått i första fasen eller något eller några som ingått i första fasen och något
eller några helt nya hinder.

Bedömningen kan vara:
Fas 1 Fas 2 Placering/Rangordning

4:1
A A Minst felpoäng i fas 2 (och om det
behövs minst felpoäng i fas 1).
4:2 A A:0 Minst felpoäng och bäst tid i fas 2

(och om det behövs minst felpoäng i

fas 1).

4:3 A:0 A:0 Minst felpoäng och bäst tid i fas 2
(och om det behövs minst felpoäng
och bäst tid i fas 1).
4:4 A C Bäst totaltid i fas 2 (och om det
behövs minst felpoäng i fas 1).
4:5 A:0 C Bäst totaltid i fas 2 (och om det
behövs minst felpoäng och bästa
tid i fas 1).
4:6 A A:0 Minst antal sammanlagda fel i båda
faserna (både hinderfel och
eventuella tidsfel i båda faserna)
och om det behövs tiden i fas 2.

Placeringen i klassen avgörs enligt respektive bedömningsforms vanliga regler.
Ekipage som stoppats eller avbryter efter första fasen placeras alltid efter dem som
deltagit i båda faserna även om de blivit uteslutna eller utgått i fas två.
5 Vid lokal tävling eller lägre kan vid felfri första fas ny startsignal ges. Ryttaren
har efter att ny startsignal givits 30 sek på sig att starta fas två. Om ryttaren
inte startar inom 30 sekunder i andra fasen startas tidtagningen efter signal.

Ang sista punkten så måste arrangören väl på något sätt meddela om de ger ny startsignal, annars är standard att man fortsätter direkt om man är felfri.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 800
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410
Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp