Ingela_S 5 Maj 2008 #2 Sv: Vad menas.. Att hästens kors är högre än hästens manke. Ryggen är alltså byggd i "nerförsbacke". Bild på överbyggd häst (korset är 4 cm högre än manken)
Sv: Vad menas.. Att hästens kors är högre än hästens manke. Ryggen är alltså byggd i "nerförsbacke". Bild på överbyggd häst (korset är 4 cm högre än manken)
tess91a 5 Maj 2008 #3 Sv: Vad menas.. _Sascha_ skrev: ..med överbyggd? Alltså att hästen är överbyggd? Klicka för att se mer... Unghästar som inte riktigt har växt "i sig" får ofta högre bakdel än framdel..(Rumpan är högre än manken) men det försvinner sen när de växer till sig
Sv: Vad menas.. _Sascha_ skrev: ..med överbyggd? Alltså att hästen är överbyggd? Klicka för att se mer... Unghästar som inte riktigt har växt "i sig" får ofta högre bakdel än framdel..(Rumpan är högre än manken) men det försvinner sen när de växer till sig
_Sascha_ Trådstartare 5 Maj 2008 #4 Sv: Vad menas.. Okej tack Men är det något jättenegativt? Min pålla är det, hon är verkligen byggd i nerförsbacke men det är ju så hon ser ut .
Sv: Vad menas.. Okej tack Men är det något jättenegativt? Min pålla är det, hon är verkligen byggd i nerförsbacke men det är ju så hon ser ut .
_Sascha_ Trådstartare 6 Maj 2008 #5 Sv: Vad menas.. *putt* Fast när jag tittade på henne idag ordentligt, tyckte jag nästan att rumpan bara var nån centimeter över manken
Sv: Vad menas.. *putt* Fast när jag tittade på henne idag ordentligt, tyckte jag nästan att rumpan bara var nån centimeter över manken