Hej!
Förlåt att jag kapar tråden men när du skrev att du har add kunde jag inte låta bli. Mitt barn har just fått diagnosen add och jag skulle bli jätte tacksam om du ville skriva lite mera om vad det innebär för dig. Förstår att alla är olika men tror det skulle hjälpa mig att förstå honom och därmed kunna hjälpa/ stöda honom mer.
Jag förstår om du inte vill eller orkar så känn ingen press att svara. Du har absolut ingen skyldighet till det.
Ska försöka förklara hur jag funkar

Jag har då väldigt svårt med motivationen. Det är inte mycket som får mej att bli motiverad. Och blir jag motiverad så är nästa problem orken. Jag orkar väldigt lite. Bränner ofta ut mej på det jag gör, för jag gör det intensivt för jag vet att orken försvinner när som helst och då är det kört. Envishet är det som hjälper mej att hålla ut.
Jag är mer eller mindre alltid trött och det värker ibland i kroppen bara för att jag är så trött.
Nästa grej är koncentrationen. Den suger verkligen. Det fanns en anledning till att jag hatade skolan. Men det går hyfsat när jag lyssnar på musik som jag gillar. Måste hela tiden greja och pilla med nått.
Jag har mycket ångest och mår rent ut sagt skit emellanåt. Har haft svår depression i ca 13år. Numera mår jag bättre och är mer mej själv igen. Har djupa svackor (är även bipolär) men har lärt mej att anpassa livet efter mående och framförallt acceptera att nu är läget så här.
Är ganska snurrig och slarvar ofta bort grejer. Har väldigt svårt att hålla ordning. Brukar säga att jag har ett organiserat kaos. För i kaoset har jag koll på allt.
Jag är även tidsoptimist. Svårt att hålla tider. Alltid i sista minuten.
Har en del autistiska drag och är inte speciellt social. Bara när jag själv vill och det går i perioder. Drar mej gärna undan och gillar inte att vara fysisk mer än i avseendet att ha sex. Det tar det väldigt mycket energi för mej att vara social. Behöver alltid en lång paus från folk när jag har varit social. Har i vissa lägen svårt att läsa av människor.
Har säkert missat massor nu men minnet är ganska kort. Långtidsminnet är bättre än korttidsminnet.
Hade önskat att jag hade fått reda på mina diagnoser när jag fortfarande gick i skolan istället för i vuxen ålder. Fast å andra sidan så var väl inte hjälpen i skolan nått att hurra för på min tid.
Tyvärr är det mycket oförståelse kring ADD. Alla fattar när det gäller ADHD men inte ADD. Jag blir ofta ifrågasatt. Det är väldigt frustrerande.
Skicka gärna ett pm om du har mer frågor så slipper vi ta det i tråden