Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

purity_666

Trådstartare
Jag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.

Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.

Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.

Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.

Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.

Vilka är era saker?
 
Saknar inget av det särskilt men ibland skulle det vara trevligt att tycka om

Kaffe - gemenskapen kring kaffe... Dricker man inte kaffe kan det lika gärna bli så attman blir helt utan något alls. Om man inte vill ha vatten då.
Och den där 'ni vill inte ha en kopp innan ni åker', då får man nio gånger av tio inget alternativ även om det skulle finnas.

Vin- vin när man är ute på finrestaurang vore najs eftersom smakupplevelsen kan höjas massor av en bra vin-matkombination.
 
Öl - för det ser så tufft ut att dricka.
Kaffe - för att det luktar så gott.
Oliver - för att de är i allt och förpestar min tillvaro.
 
Vin! Tycker det smakar fruktansvärt både rött och vitt men det ser så najs ut att sitta i soffan med ett glas rödvin eller på en uteservering med ett glas vitt. Men nej jag klarar inte någon sorts alkohol.
Te. Tycker att det är ok men luktar bättre än det smakar. Vill också kunna krypa upp i soffan och dricka te för att det är så gott och mysigt. Gör försök till detta regelbundet men slutar alltid med att jag häller ut det.
Sen önskar jag att jag var mer öppen för nya maträtter och vegetariska maträtter. Jag vill aldrig prova något nytt utan kör på säkra kort, blir alltid grymt besviken när jag testar något nytt och jag inte gillar det, vilket jag i 99% i av fallen inte gör.
 
Ja det skulle väl vara att slippa ifrån min fobi för ost. Hade förenklat tillvaron avsevärt. Men jag kan inte säga att jag direkt har någon önskan att äta det...
 
Frukt och grönsaker. Det ser gott ut, och det hade underlättat mitt halv-vegetariska liv så mycket om jag hade kunnat stå ut med det gröna mer. Jag är antagligen en vandrande vitamin-brist vid det här laget.
 
Jag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.

Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.

Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.

Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.

Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.

Vilka är era saker?

Oliver & te (dricker kaffe som en besatt men det är så kul att köpa te :o:angel:).
 
Lasagne! Så många som älskar lasagne, jag vill också göra det!

Finost, typ brie och mögelostar. För att det känns så lyxigt att äta, istället för att som jag, äta bara färskost till kexen.

Lök hade underlättat livet avsevärt om jag tyckte om, det stoppar ju folk i allt!
 
Kött. Jag vill inte äta några mängder kött, men det ger så många möjligheter om man någon gång ibland kan äta kött. Jag vill prova grilla en köttbit, äta en helt vanlig hamburgare, kunna köpa någon form av mat som inte är kexchoklad på tävlingar, grilla korv i större sällskap utan att få nöja mig med korvbröd med senap på, bli bjuden på mat, ha mer än två rätter att välja på på restaurang...

Vin. Jag vill kunna ta ett glas vin ibland och socialdricka, eller dricka ett vin som är perfekt till maten, men jag lär mig aldrig tycka om det.

Avokado. Det ska ju vara så nyttigt och bra på så många sätt, men jag klarar bara inte av det. Det är något med konsistensen som ger mig rysningar, varje gång.

Majonnäs. Det kanske är onyttigt och sådär, men livet vore otroligt mycket enklare om jag kunde äta sånt som innehåller majonnäs. Det är förvånansvärt mycket som gör det.
 
Jag trodde att jag var ensam och knäpp som önskar att jag gillar saker som smakar äckligt.

Oliver. Det verkar som om de som tycker om det verkligen, verkligen uppskattar det. Nu petar jag bort dem och lägger på dotterns tallrik :o jag brukar försöka trycka i mig någon och hoppas på att jag ska börja gilla det mycket snart ;)

Skaldjur. Jag kan med att äta några få räkor i en skagenröra eller nåt men det är.. Sådär faktiskt. Kräftskiva är ju inget vidare. Jag går gärna dit och äter västerbottenpaj.
 
Grönsaker. Jag tycker bara om tomat, gurka, sallad och morötter, typ. Hellre råa än tillagade i mat.
Och skaldjur önskar jag att jag tyckte bättre om.
 
Norrmænnen flest gillar kryddpeppar, jag kænner mig illamående bara jag kænner lukten. En av deras vanligaste matrætter ær køttkakor i brun sås och jag tycker lukten ær vidrig. En tant jag hjælpte i hjemmesykepleien hade køpt en færdigrætt. "Svenske kjøttboller". Men dom hade ingen stekyta och stank - just det, KRYDDPEPPAR nær jag værmde dom! Hur har Fjordland mage att påstå att dom skulle vara svenska?! Får lust att skicka ett recept på riktiga svenska køttbullar till dom! Men ændå - det vore ju bra om jag ælskade krypeppar nu då jag ær så mycket i Norge.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp